رونالدو، پردرآمدترین ورزشکار جهان شد

مهاجم منچستریونایتد پردرآمدترین بازیکن جهان شد و لیونل مسی، بازیکن پی‌اس‌جی را پشت سر گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بازگشت پرشور کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد باعث شد پیراهن این مهاجم کهنه کار، پرفروش‌ترین پیراهن ورزشی تاریخ شود، البته این تنها اتفاق مالی بزرگی نبود که به دنبال انتقال رونالدو رقم خورد.

به گزارش نشریه فوربس، انتقال رونالدو به منچستر او را به پردرآمدترین فوتبالیست جهان تبدیل کرده است. در طول سال ۲۰۲۱/۲۲، رونالدو تقریباً ۱۰۷ میلیون یورو درآمد ناخالص از جمله دستمزد باشگاهی نزدیک به ۶۰ میلیون یورو و بیش از ۴۰ میلیون یورو درآمد حمایتی به دنبال مشارکت با مارک‌هایی از جمله نایک، هربالایف و نام تجاری CR7 دریافت کرده است.

در حال حاضر فقط سه ورزشکار درآمد تجاری بیشتری نسبت به رونالدو دارند. راجر فدرر، اسطوره تنیس (تقریباً ۷۷ میلیون یورو)، لبرون جیمز، ستاره بسکتبال (۵۵.۵ میلیون یورو) و تایگر وودز بازیکن گلف باز (۵۱ میلیون یورو)، درآمد تبلیغاتی دارند که همگی بیشتر از رونالدو است.

همچنین بازیکن آرژانتینی تیم پی اس جی یعنی لیونل مسی نیز ۹۴ میلیون یورو درآمد ناخالص دارد که مشمول حقوق ۶۴ میلیون یورویی است. البته مسی از لحاظ تجاری درآمد کمتری دارد و توسط مارک‌هایی از جمله آدیداس، پپسی و بادوایزر حمایت می‌شود.

دو فوتبالیست پردرآمد بعدی جهان نیز مهاجمان پاریس هستند. نیمار با وجود دستمزد برابر با هم تیمی‌اش لیونل مسی، ۸۱ میلیون یورو درآمد سالیانه دارد. در مکان چهارم نیز کیلیان امباپه است که تقریباً ۳۷ میلیون یورو درآمد دارد. دستمزد وی در تیم خود ۲۴ میلیون یورو است.

محمد صلاح مهاجم لیورپول با ۳۵ میلیون یورو در رده پنجم لیست ورزشکاران پردرآمد قرار دارد. آندرس اینیستا، هافبک اسپانیایی نیز در بین ۱۰ بازیکن برتر این لیست و تنها بازیکن شاغل در تیم غیر اروپایی است که توانسته چنین درآمد بالایی داشته باشد. اینیستا تقریباً ۳۰ میلیون یورو به خاطر حضور در تیم ژاپنی ویسل کوبه به دست می‌آورد، درست برابر با دستمزد رابرت لواندوفسکی در باشگاه بایرن مونیخ.

کد خبر 523931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.