رئیسی سعی داشت وجدان خفته بشریت را بیدار کند

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: باید در جوامع بین‌المللی شفاف سازی شود که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نقض حقوق بشر بوده و نباید از این حربه ناجوانمردانه علیه کشورها استفاده کرد. رئیسی سعی داشت با سخنان خود در این زمینه وجدان خفته بشریت را بیدار کند.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهارات ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: سخرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بار ایدئولوژی داشت و در راستای ایدئولوژی ضد آمریکایی جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: دو بخش از سخنان ابراهیم رئیسی در نشست سازمان ملل که در خصوص مسائل هسته‌ای بود، مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت. وی تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده را جنایت علیه بشریت تلقی کرد.

یک کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: باید در جوامع بین‌المللی شفاف سازی شود که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نقض حقوق بشر بوده و نباید از این حربه ناجوانمردانه علیه کشورها استفاده کرد. رئیسی سعی داشت با سخنان خود در این زمینه وجدان خفته بشریت را بیدار کند.

امیدی یادآور شد: ابراهیم رئیسی در خصوص پرونده هسته‌ای بر مواضع کلی جمهوری اسلامی تاکید کرده و هرگونه ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای را خلاف موازین شرعی دانست؛ تاکید رئیس جمهور بر شرعی نبودن ساخت سلاح هسته‌ای، برای کشورهای جهان جذابیت داشت باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نیز مواضع مثبتی را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران در سخنان خود ایراد کرد. بایدن آمادگی کشورش برای از سر گرفتن مذاکره هسته‌ای را اعلام کرده و مدعی شد اگر تهران به تعهدات خود بازگردد، واشنگتن نیز تحریم‌هایش را لغو می‌کند.

کد خبر 523930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.