غسالخانه چلگرد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

سرپرست شهرداری چلگرد، گفت: غسالخانه فعلی شهر نیمه تکمیل بوده و مکاتبات با اعضای شورا انجام شده تا بخش به خصوصی واگذار شده و درآمدزایی برای شهرداری محقق شود.

سیاوش مهری بابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان فعلی شهر پاسخگوی نیاز آینده شهر نیست؛ به همین دلیل در بازنگری طرح جامع شهر، این مهم مدنظر خواهد بود.

وی افزودد: برای اینکه در چند سال آینده در این خصوص شهر با مشکل روبه‌رو نشویم، از هم اکنون تدابیر لازم اندیشیده شده و زمینی با مساحت حدود ۱۲ هزار مترمربع در قسمت شرقی شهر چلگرد برای آرامستان جدید در نظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری چلگرد ادامه داد: غسالخانه فعلی شهر نیمه تکمیل بوده و مکاتبات با اعضای شورا انجام شده تا بخش به خصوصی واگذار شده و درآمدزایی برای شهرداری محقق شود.

مهری بابادی تصریح کرد: در حال حاضر در این آرامستان علاوه بر فوتی‌های شهر، از روستاهای اطراف هم متوفی دفن می‌شود؛ گاهی افرادی که در بیمارستان شهر چلگرد به عنوان مرکز شهرستان کوهرنگ فوت می‌شوند هم در این آرامستان به خاک سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون غسالخانه شهر بدون غسال و غساله در حال فعالیت است، تاکید کرد: بافت شهر قومی بوده و با این ساختار فرهنگی شهر، مردم کارهای حفاری و دفن و کفن متوفیان را انجام می‌دهند و کارها روی زمین نمی‌ماند، اما آرامستان شهر نیازمند غسال، غساله و روحانی بوده که تدابیر لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری چلگرد اضافه کرد: آرامستان فعلی در شهر بوده و مردم برای زیارت اهل قبور مشکلی در رفت و آمد ندارند. جاده دسترسی آرامستان طی مکاتبات با مالکان خصوصی آن تملک خواهد شد تا نسبت به آسفالت آن اقدام شود.

مهری بابادی خاطرنشان کرد: این غسالخانه آنچنان که باید از تجهیزات و تأسیسات کافی برخوردار نبوده و مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 523885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.