طرح مجلس برای ساماندهی تنوع قراردادهای کارگری

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تنوع قراردادها را آفت نظام اداری کشور دانست و گفت: طرحی در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بود که خوشبختانه با تغییر رئیس جمهور خود دولت قبول کرد که تا ۴۰ روز لایحه ساماندهی نیروها را اجرا کند.

به گزارش ایمنا، روح‌الله متفکر آزاد از همگرایی جدی شش نماینده تبریز در مورد مسائل تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد و اظهار کرد: در مورد منافع مردم حوزه انتخابیه‌مان همگرا هستیم و اتحاد کامل داریم.

وی افزود: اختلاف سلیقه در نظرات داریم که این باعث پیشرفت است اما در مورد مسائل تبریز تقسیم کار می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی پیگیری‌های نمایندگان با کوتاهی مدیران استان به نتیجه نمی‌رسد گفت: برخی مدیران عدم نتیجه‌دهی و عدم پیگیری خود را به گردن نمایندگان می‌اندازند که باید از این مدیران در مورد کوتاهی‌های صورت گرفته مطالبه کنیم.

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه مدیری که حق مردم را پیگیری می‌کند، باید یک پایش در تهران باشد ادامه داد: ما نمایندگان نمی‌توانیم نقش مدیر اجرایی را ایفا کنیم بلکه گره‌های امور را باید با پیگیری برطرف کنیم.

وی تنوع قراردادها را آفت نظام اداری کشور دانست و گفت: طرحی در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بود که خوشبختانه با تغییر رئیس جمهور، خود دولت قبول کرد که تا ۴۰ روز لایحه ساماندهی نیروها را اجرا کند و مجلس پیگیری خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد: در مورد تبدیل وضعیت‌های شهرداری هم به‌زودی خبرهای خوشی خواهیم داشت و پیگیر برطرف کردن آن هستیم.

متفکر آزاد در پاسخ به سوالی در مورد تداخل حریم تبریز با تبدیل باسمنج به بخشداری گفت: دو مصوبه در مورد بخشداری باسمنج وجود دارد و باید در هیئت تطبیق مقررات به یک نتیجه واحد برسیم و از آن حمایت کنیم، معتقدم ممکن است مصوبه فعلی به انسداد در تبریز منجر شود ولی باید دوگانگی به سرعت حل شود و وزارت کشور ورود جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مراجعات نمایندگان، بعد از درخواست اشتغال، مسائل شهری است که ارتباط مستمر با شهرداری است، پیشنهاد داد: ایجاد خانه ملت در تبریز که دفاتر نمایندگان و شوراها در یک مکان متمرکز شود می‌تواند به پیگیری مستمر و همگرایی بیشتر منجر شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 523882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.