ساخت مترو پردیس در گرو مجوز سازمان فضای سبز شهرداری تهران است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ساخت پروژه ملی مترو پردیس با صدور مجوز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران برای جابجایی درخت ها آغاز می شود و هنوز این مجوز صادر نشده است.

به گزارش ایمنا، مهدی هدایت اظهار کرد: در حدود ۲۰۰ درخت در پرتال ورودی تونل مترو داریم که باید جابجا بشوند و انجام این کار نیاز به مجوز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران دارد.

وی افزود: جابجایی فنی ۲۰۰ اصله درخت را بدون آسیب رساندن و خشک شدن درختان تعهد کردیم و اگر سازمان پارک‌ها در صدور مجوز همکاری کند، ساخت پروژه ملی مترو پردیس آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه عملیات بنایی ۷۶ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: در حدود ۷۰ هزار واحد افتتاح شده و ۶ هزار واحد در مرحله نصب‌های داخلی؛ و در حدود ۸ هزار واحد دیگر در مراحل فیزیکی مختلف است.

هدایت با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت‌ها مانع از افزایش آورده متقاضیان شدیم، تصریح کرد: با مصوبه تبصره ۸ بودجه که در خصوص تأمین منابع با فروش تهاتر زمین از مجلس گرفتیم مانع از افزایش آورده متقاضیان در بخش محوطه سازی شدیم و با این مصوبه، متقاضیان مشمول افزایش آورده نشدند.

وی ادامه داد: ساخت پروژه‌ها با سرعتی که منابع مالی تزریق می‌شود، پیش می‌رود اما باید توجه داشته باشیم که حجم کاری در پردیس ۳ تا ۴ برابر پروژه‌های دیگر در سایر مناطق است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه شرایط توپوگرافی منطقه و وجود کوه‌ها کار ساخت و ساز را مشکل کرده، تاکید کرد: در حدود ۱۵۰ کیلومتر دیوار حائل کشیدیم و متقاضیان توجه داشته باشند که ما در پردیس مشکلاتی داریم که در جاهای دیگر نیست.

هدایت با اشاره به دلیل تأخیر تحویل واحدها، اضافه کرد: ساخت حدود ۶ هزار واحد برای متقاضیان جامانده از سال‌های ۹۱ تا ۹۸ یکی دیگر از دلایل تأخیر در اتمام پروژه مسکن مهر است، سال ۹۸ برای متقاضیان جامانده انتخاب واحد کردیم و ساخت واحدها را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: کارهای عقب افتاده را به سرعت پیش می‌بریم و با توجه به اهتمام رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی به تکمیل مسکن مهر تلاش می‌کنیم که به زودی پرونده مسکن مهر پردیس را ببندیم.

یادمان شهدا با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خاطرنشان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام در فازهای ۱۱ و ۵ مسکن مهر پردیس را با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار داریم.

هدایت اضافه کرد: ساخت سازه موقتی، مسیر دسترسی‌ها و ساماندهی مختصر قبور در یادمان شهدای فاز ۱۱ مسکن مهر انجام شده و تا هفته آینده آسفالت محوطه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: یادمان شهدای فاز ۱۱ یک مجموعه مذهبی، فرهنگی به همراه موزه دفاع مقدس با طراحی ویژه و منحصر به فرد است و با برنامه ریزی انجام شده یکی از بهترین بناهای یادمان شهدا در سطح کشور خواهد بود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از واگذاری فازهای «۹،۸،۱۱،۵» به شهرداری پردیس خبر داد و اظهار کرد: تا آخر این هفته مصوبه مجمع شرکت عمران صادر می‌شود و پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده کل فازهای مسکن مهر به شهرداری پردیس تحویل شود.

هدایت با بیان اینکه در برخی پروژه‌ها کارگران در سه شیفت کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: تحویل ۳ هزار واحد در ۴۸ بلوک را در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس در شهریور و مهر در تعهد داریم و برای تسریع بخشی کار گران در سه شیفت مشغول به کار هستند.

آسفالت‌ریزی معابر در اسرع وقت انجام می‌شود

وی با اشاره به قرار داد این شرکت با وزارت دفاع، تاکید کرد: بر اساس قرار داد هر جا در معابر اصلی شبکه آب، برق و گاز وصل بشود، آسفالت‌ریزی معبر بلافاصله اجرا می‌شود و مشکلی بابت آسفالت‌ریزی نداریم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در پروژه تقاطع غیر همسطح فاز ۱۱، کل عرشه آسفالت شده و به منظور رفاه ساکنان پس از تکمیل هر رمپ و لوپ به خودروها اجازه عبور دادیم و منتظر افتتاح نماندیم، پس از اجرای فضای سبز در پروژه این طرح به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

هدایت با اشاره به ساخت فاز جدید ۱۲ در پردیس، تصریح کرد: فاز ۱۲ پردیس در مصوبه شورای عالی بابت زمین معوض تعاونی زیتون در سرخ حصار که در منطقه تعاونی داشتند ساخته خواهد شد و هنوز یک قطعه زمین هم به کسی واگذار نشده است.

وی افزود: واگذاری زمین‌های این فاز توسط شورای عالی مشروط شده که قطعات به چه کسانی واگذار شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ما بنا به دستور وزیر راه و شهر سازی آماده سازی فاز را شروع کردیم و بر اساس برنامه ریزی انجام شده بیشتر قطعات ویلایی است و بخش کمی هم تراسه آپارتمان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 523875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.