بسته تحولی با عنوان جشنواره نشاط در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شد

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است که یکی از این بسته‌های سازمان، بسته تحولی «جشنواره نشاط» است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات شطرنج کارکنان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین ساحت تربیت بدنی و سلامت است که این ساحت به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پنج ساحت دیگر تعلیم و تربیت اثرگذار است.

وی عامل و کارگزار اصلی تحول در سازمان‌ها را نیروی انسانی فکور و خلاق دانست و گفت: اگر منابع انسانی به فعلیت برسد، بزرگترین عامل تحول در سازمان و بزرگترین رکن رکین پیشرفت در جامعه یعنی سرمایه انسانی فراهم شده است و یکی از رسالت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در سازمان‌ها یکی از عوامل کارآمدی منابع انسانی، نشاط و شادابی و سرزندگی آنها است و ورزش یکی از منابع ایجاد نشاط و شادابی است. نیروی انسانی کارآمد و سالم باید بدن سالم و با نشاط داشته باشد که این امر از طریق تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی میسر است

حسینی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده هفت درصد انسان‌ها از یک ربع مغز خود استفاده می‌کنند، ۶۰ درصد از دو ربع، ۳۰ درصد از یک ربع و تنها سه درصد از چهار ربع مغز خود استفاده می‌کنند اظهار کرد: نظریه تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی بر این تأکید دارد که باید به دنبال تربیت انسان‌های تمام ساحتی باشیم که در تمام ابعاد شخصیتی و مغزی رشد کرده باشند.

وی افزود: مغز ورزی یکی از ویژگی‌های شطرنج است و برگزاری مسابقات شطرنج راهی برای تمام مغزی شدن منابع انسانی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است گفت: یکی از بسته‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بسته تحولی «جشنواره نشاط» است که با رویکرد اجرای برنامه‌های ورزشی گروهی و خانوادگی تدوین شده است.

کد خبر 523872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.