پیگیر دیپلماسی مهارت و توسعه روابط با شرکای خارجی هستیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «دیپلماسی مهارت» و توسعه روابط بین المللی با شرکای خارجی را از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا در نشست وبیناری با سونیل شوکلا، مدیرکل مؤسسه توسعه کارآفرینی هند از فراهم شدن فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر بین دو کشور در فضای مجازی با توجه به شرایط پاندمی کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: با استقرار دولت جدید در کشور، بحث تعاملات بین‌المللی به ویژه ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه از اولویت بالایی برخوردار شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی از نظر دانش و پژوهش در حوزه کارآفرینی در ایران ایجاد شده که برای هر دو طرف نوید بخش همکاری‌های سودمند و اثربخشی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای همکاری مشترک تدوین شده است گفت: گام اصلی، عملی کردن این برنامه و تدوین نقشه راه است.

حسینی‌نیا ادامه داد: برای عملی کردن دستور کار مشترک از تمام ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای این سازمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سایر دستگاه‌ها به ویژه وزارت صمت استفاده خواهیم کرد. زمینه‌های لازم را برای اجرایی شدن دستورکار مشترک و تدوین نقشه راه فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به سابقه همکاری خوب بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مؤسسه توسعه کارآفرینی هند گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه تربیت مربیان پیش بینی شده و امیدواریم این جلسه مشترک به تدوین برنامه‌ها و نقشه راه آینده برای همکاری‌های بیشتر منجر شود. باید در ادامه راه، تمرکز بیشتری در حوزه تکنولوژی‌های نو داشته باشیم و موارد این چنینی را با کمک هم گسترش دهیم. خوشبختانه در این راه پشتیبانی و حمایت دانشگاه تهران، زمینه بسیار خوبی برای پشتیبانی علمی از این اقدام را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: امروز دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، با تمرکز روی دانش روز کارآفرینی و تربیت بیش از یک هزار نفر فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد و دکتری گام‌های مؤثری در این راه برداشته است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک، پذیرش مربیان کارآفرینی در دوره‌های بین‌المللی، ارائه مشاوره و کارگاه آموزشی در خصوص کسب و کارهای کوچک، تعامل فناوری با تبادل کارشناس و بازدیدهای علمی- آموزشی از ظرفیت‌های دو طرف از جمله زمینه‌های همکاری‌های مشترک آتی خواهد بود.

در این نشست وبیناری سونیل شوکلا، مدیر کل و رامان کوجال، نماینده مؤسسه توسعه کارآفرینی هند به صورت برخط نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

بنا براین گزارش، رضا محمدکاظمی، مشاور رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در امور بین‌الملل، رضا محمدیان، رئیس اداره دوجانبه دفتر امور بین‌الملل وزارت تعاون، علی اصغر موقاری، کارشناس میز هند وزارت امور خارجه، رضا نصری، مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان و رضا باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی در نشست مذکور حضور داشتند.

کد خبر 523867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.