طرز تهیه کیک مرغ مجلسی با گردو + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله تهیه سالاد مرغ

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کیک مرغ مجلسی با گردو به همراه نکات مهم برای آماده سازی سالاد مرغ در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کیک مرغ یا سالاد مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب ترین پیش غذاها در جهان است که به صورت سرد و گرم سرو می‌شود. این غذای بی نظیر بیشتر به عنوان پیش غذا خصوصاً در مجالس و جشن‌های تولد سرو می‌شود اما با این وجود می‌توان مانند سالاد الویه به عنوان یک وعده غذایی آن را تهیه کرد. این کیک هم به صورت تک نفره و هم جمعی قابل تهیه است. در این مطلب تهیه کیک مجلسی با گردو به صورت یک غذای سرد آموزش داده شده است.

مواد لازم برای تهیه

سینه مرغ ۲ عدد
نان تست ۱ بسته
تخم مرغ ۲ عدد
گردو ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
جعفری نصف لیوان
خیارشور نصف لیوان
پیازچه ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ عدد
ماست خامه‌ای نصف لیوان
سس مایونز ۱ لیوان
زردچوبه، نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی با گردو

کیک مرغ مجلسی

مرحله اول

ابتدا قابلمه‌ای را تا نصف با آب پر کنید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب جوش آمد به سراغ خرد کردن پیازها بروید.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ‌ها را به آب اضافه کنید و چوب دارچین را به همراه زردچوبه و پودر سیر و هر آنچه که به ذائقه خود نزدیک است اضافه کنید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ‌ها به طور کامل پخته شوند.

مرحله سوم

پس از آنکه حدوداً ۴۵ دقیقه از پخت مرغ‌ها گذشت، قابلمه دیگری را بردارید و آن را با آب پر کنید. سپس تخم مرغ‌ها را در آن قرار دهید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب حرارت را کم کنید و درب آن را بگذارید تا ۲۰ دقیقه به خوبی پخته شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید پیازچه‌ها و جعفری را پاک کنید و با آب به خوبی آنها را بشویید. آنها را به صورتی در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله پنجم

ظرفی بردارید تا بتوانید مواد را به خوبی در آن مخلوط کنید. در این زمان تخم مرغ‌های آب پز شده را پوست بکنید سپس آن را ریز رنده کنید و در ظرف مواد بریزید.

مرحله ششم

جعفری و پیازچه‌ها را روی تخته‌ای خرد کنید و آن را نیز به ظرف مواد اضافه کنید. خیار شورها را نیز نگینی خرد کنید و به ظرف مواد اضافه کنید.

مرحله هفتم

گردو ها را هم مانند خیارشور ها خرد کنید و به مواد داخل ظرف اضافه کنید. حالا به سراغ طعم دهنده‌ها بروید. در ابتدا باید سس مایونز و ماست خامه‌ای را اضافه کنید و پس از آن نمک و فلفل سیاه را نیز به مقدار لازم داخل ظرف بریزید و مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله باید مواد را در یخچال قرار دهید و در این حین به سراغ نان‌های تست بروید. نان تست را روی تخته قرار دهید و حاشیه‌های آن را با دقت با چاقو برش دهید.

مرحله نهم

ظرف مورد نظر خود را برای تهیه کیک مرغ آماده کنید. روی آن ابتدا دو عدد نان تست کنار هم بگذارید و مقداری از مواد کیک مرغ خود را روی آن بریزید و با قاشق آن را پخش کنید تا کل نان تست زیرین را پوشش دهد. سپس لایه‌های دیگر را به این صورت قرار دهید تا جایی که مواد شما تمام شود.

مرحله دهم

کیک مرغ را می‌توانید پس از تهیه با سس مایونز مانند سالاد الویه پوشش دهید و اطراف آن را با حاشیه‌های نان تست بپوشانید سپس باید به مدت ۴ الی ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد انسجام پیدا کند. در این هنگام کیک مرغ مجلسی با گردوی شما آماده سرو است.

ظرز تهیه کیک مرغ

نکات کلیدی برای تهیه کیک مرغ مجلسی با گردو

  • باید توجه کنید که در مرحله هشتم نباید حاشیه‌های نان تست را بیرون بریزید بلکه باید با استفاده از آنها اطراف کیک را به خوبی تزئین کنید.
  • در مرحله نهم می‌توانید بر حسب تزئینی که دارید یا مواد یا نان تست قرار دهید. می‌توانید با توجه به ابعاد ظرف خود و میزان مواد، لایه اول را سه‌تایی بگذارید و یا ارتفاع آن را بیشتر کنید.
  • می‌توانید متناسب با ذائقه خود از ژامبون در تهیه این کیک مرغ استفاده کنید.
  • می‌توانید متناسب با ذائقه خود از قارچ و ذرت در تهیه این غذا استفاده کنید.
  • پیازچه را می‌توان حذف کرد.
  • در تهیه کیک مرغ داغ می‌توانید از پنیر پیتزا استفاده کنید و به شکل اسنک آن را سرو کنید.
کد خبر 523866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.