آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن‌ های تعهدشده برای ایران

وزیران امور خارجه ایران و هند بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقای روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات برای تامین واکسن تاکید کردند.  

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با سوبراماتیام جایشانکر وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقا روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در جریان در خصوص تأمین واکسن تاکید کردند.

وزیران امور خارجه ایران و هند ضمن گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی تاکید کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا همکاری و برگزاری کمیسیون‌های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور و همکاری در حوزه انرژی تاکید کرد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار، آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی نو مجدداً دعوت کرد.

وی آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده و در حال مذاکره اعلام کرد.

کد خبر 523863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.