اقدامات ویژه شهرداری کرمان در آستانه شروع سال تحصیلی

سرپرست شهرداری کرمان گفت: در راستای اقدامات ویژه شهرداری کرمان در آستانه شروع سال تحصیلی، ایمن‌سازی مسیر تردد دانش‌آموزان و بازپیرآیی فضای سبز درونی و محیط پیرامون مدارس، با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال جدید تحصیلی و شروع دوباره تلاش و کوشش جویندگان دانش در فضای کسب علم، معرفت و فضیلت، اظهار کرد: فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت را به صاحبان خرد و اندیشه به‌ویژه اساتید و فرهنگیان دلسوز و متعهّد تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته، قبل از شیوع ویروس کرونا، هرساله در این ایام شهرداری برای بازگشایی مدارس اقداماتی را انجام می‌داد، افزود: امسال هم طبق ادوار گذشته اقداماتی در راستای وظایف شهرداری در حال انجام است.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه هنوز وضعیت بازگشایی مدارس مشخص نیست، خاطرنشان کرد: مدیران شهری برنامه‌ریزی‌هایی در جهت آماده‌سازی شهر انجام داده‌اند تا در صورت بازگشایی مدارس، مشکلی ایجاد نشود.

پور اسماعیلی با اشاره به اینکه در راستای بازپیرایی فضای بیرونی مدارس و احیای فضای سبز بیرونی و درونی مدارس، اقداماتی از سوی مناطق پنج‌گانه در حال انجام است، گفت: ایمن‌سازی مسیر تردد دانش‌آموزان و معابر منتهی به مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نصب علائم ترافیکی و هشداردهنده در این مسیرها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تمام مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، برای آماده‌سازی شهر و رضایت مردم در تلاش هستند و اقدامات همچنان ادامه دارد.

سرپرست شهرداری کرمان ضمن آرزوی موفقیت برای نوآموزان سال تحصیلی، تصریح کرد: امیدوارم جامعه بزرگ علم، دانش و معرفت اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب علوم دینی، معلمان و اساتید، تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار گیرند تا وظیفه اصلی و دِین خود را در قبال کشور و ملت به انجام رسانده و بیش‌ازپیش موجب پیشرفت، تعالی و ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری‌اسلامی شوند.

پور اسماعیلی اضافه کرد: شهروندان در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری، در صورت مشاهده مشکلات منطقه، از طریق سامانه ارتباطات مردمی (۱۳۷) اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

پاک‌سازی دیواره‌ها و جداره‌های محدوده مدارس منطقه یک شهری

محمدرضا نخعی تنظیف، شهردار منطقه یک شهر کرمان نیز در آستانه ماه مهر، از اقدامات انجام‌شده در راستای بازگشایی مدارس در بخش‌های خدمات شهری و عمرانی در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: همه‌ساله در آستانه بازگشایی مدارس، کوچه‌ها و خیابان‌ها رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند و در این راستا اقداماتی نیز در سطح منطقه در حال انجام است.

وی پاک‌سازی و بارگیری خاک و نخاله، بازپیرایی و کاشت گل و گیاه فصلی در فضاهای سبز محدوده مدارس، دیوار شویی، جدول شویی و ضدعفونی را ازجمله اقدامات در دستور کار برشمرد و افزود: حذف زوائد بصری، پاک‌سازی دیواره‌ها و جداره‌های محدوده مدارس، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت و اصلاح و ترمیم جدول‌ها نیز در حال انجام است.

نخعی نصب تابلوهای راهنما و خط‌کشی محل عبور و مرور در محدوده مدارس را اقدامات لازم برای آماده‌سازی شهر در آستانه شروع سال تحصیلی دانست.

هرس درختان برخی از مدارس در سطح منطقه دو شهری

رضا خیاط‌زاده، شهردار منطقه دو شهر کرمان هم از هرس درختان برخی از مدارس در سطح منطقه دو خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا درختان مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای «پویا» واقع در خیابان «۲۴ آذر» و مدرسه «رضویه» واقع در بلوار «جهاد» هرس شده است.

وی با بیان اینکه در آغاز فصل پاییز و شروع سال تحصیلی، فضای منطقه دو شهری زیباسازی خواهد شد، افزود: کاشت نهال فصلی در معابر سطح منطقه به‌زودی آغاز می‌شود.

خیاط‌زاده با بیان اینکه تنظیف مسیرهای منتهی به مدارس و شست‌وشوی جدول‌های سطح منطقه نیز در حال انجام است، تاکید کرد: همچنین به‌منظور تسهیل رفت‌وآمد، مسیرهای منتهی به مدارس نیز در حال ترمیم، لکه‌گیری و آسفالت است.

بررسی ساخت‌وسازها و پاک‌سازی اطراف مدارس در منطقه سه شهری

سیدمرتضی حسینی، شهردار منطقه سه شهر کرمان هم از آماده‌سازی منطقه سه شهر کرمان برای ماه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد: اقدامات لازم در سطح منطقه سه برای بازگشایی مدارس با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در راستای ایمنی بیشتر تردد دانش‌آموزان، محورهای ورودی مدارس و دانشگاه‌ها جهت ایجاد سرعت‌کاه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسینی از ایجاد سرعت‌کاه، نصب تابلوی هشداردهنده و رنگ‌آمیزی معابر منتهی به مراکز آموزشی و فرش موزائیک (به‌صورت مشارکتی مقابل دانشگاه مهر) واقع در شهرک «خواجو» خبر داد و تاکید کرد: معابر اصلی منطقه سه نیز در حال لکه‌گیری آسفالت، و سد معبر و ساخت‌وساز اطراف مدارس در مسیر تردد دانش‌آموزان نیز در حال بررسی و پاک‌سازی است.

شهردار منطقه سه شهر کرمان با بیان اینکه زیباسازی مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بر حسب نیاز، پاک‌سازی، جمع‌آوری خاک و نخاله و زیباسازی فضاهای سبز داخل و مقابل مدارس و همچنین زیباسازی و شست‌وشوی دیوارهای مدارس در حال انجام است.

حسینی اضافه کرد: اقدامات ذکر شده در مدارس مختلفی ازجمله «فرهنگیان» در خیابان «گلدشت»، «نازخاتون» در کوچه ۶ خیابان «شهید مطهری»، «میثم» در خیابان «پروین اعتصامی»، «کرامت» در خیابان «استقلال»، «حجت» در خیابان «مالک اشتر»، «نظریان» در شهرک «شهید ایرانمنش» و «ایثار» در بلوار «امام حسین (ع)» انجام شده است.

وی ادامه داد: پاک‌سازی زمین‌های خالی و شست‌وشوی معابر اصلی و هماهنگی در خصوص جمع‌آوری خاک و نخاله‌ها از سطح معابر و پیاده‌روهای اصلی به‌خصوص معابر منتهی به مدارس، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه سه به‌منظور سهولت در رفت‌وآمد دانش‌آموزان است.

جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی جلوی بعضی مدارس در منطقه چهار شهری

علی عسگری، شهردار منطقه چهار شهر کرمان نیز با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار در حال آماده‌سازی، بهسازی و ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس منطقه است، از ترمیم، لکه‌گیری و آسفالت معابر مسیرهای منتهی به مدارس و پیگیری برای رفع نواقص علائم ترافیکی در سطح منطقه خبر داد و گفت: جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی جلوی مدارس واقع در شهرک «هشت‌بهشت» از جمله اقدامات انجام شده است

وی افزود: هرس درختان برخی از مدارس منطقه و تنظیف معابر اصلی، فرعی و مسیرهای منتهی به مدارس سطح منطقه در حال انجام است و از دیگر اقدامات در دستور اقدام می‌توان به شست‌وشوی جدول‌ها و دیوارهای برخی مدارس سطح منطقه اشاره کرد.

عسگری ادامه داد: شست‌وشوی مبلمان شهری و پاک‌سازی برخی زمین‌های خالی جنب مراکز آموزشی و مدارس سطح منطقه نیز در حال انجام است و گل‌کاری معابر منطقه به‌زودی آغاز می‌شود.

رنگ‌آمیزی جدول‌ها و آسفالت معابر منتهی به مدارس در منطقه پنج شهری

علی‌اکبر قطب‌الدینی، شهردار منطقه پنج شهر کرمان نیز به اقدامات در دستور کار برای آماده‌سازی معابر منطقه در آستانه شروع سال تحصیلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: میادین و معابر شهر در منطقه پنج در حال شست‌و شو است، رنگ‌آمیزی جدول‌های محدوده منطقه به پایان رسیده و جدول‌های چهارراه «کاظمی» و چهارراه «توحید» (ارگ) نیز در حال رنگ‌آمیزی است.

وی از گل‌کاری و زیباسازی سطح منطقه خبر داد و گفت: به‌زودی کاشت گل‌های فصلی در سطح منطقه آغاز می‌شود و جمع‌آوری خاک و نخاله برخی از معابر و ترمیم و لکه‌گیری و آسفالت معابر اصلی و مسیرهای منتهی به مدارس سطح منطقه نیز از دیگر اقدامات است.

قطب‌الدینی با بیان اینکه سنگ‌فرش پیاده‌روهای محدوده منطقه نیز در حال ترمیم است، افزود: ساخت پل عابر پیاده جهت تسهیل تردد و ایمنی بیشتر دانش‌آموزان در معابر مورد نیاز منطقه پنج هم در دستور کار قرار دارد.

ایمن‌سازی و نصب علائم هشداردهنده برای تردد ایمن دانش‌آموزان

مهدی طهماسبی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان نیز از خط‌کشی محوری معابر شهری با اولویت در نظر گرفتن معابر منتهی به مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: خط‌کشی محوری به‌منظور نظم‌بخشیدن، در جهت کنترل ترافیک و روان‌سازی عبور و مرور به‌زودی انجام می‌شود.

وی خط‌کشی محل عبور عابران پیاده روبه‌رو و محدوده مدارس در معابر اصلی و پرتردد را ازجمله اقدامات ضروری در آستانه بازگشایی مدارس بیان کرد و افزود: به‌منظور عبور ایمن دانش‌آموزان از عرض خیابان، گذرگاه عابر پیاده ایجاد می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه نصب تجهیزات ترافیکی، اعم از تابلو هشداردهنده، بازدارنده و چراغ‌های چشمک‌زن در محدوده مدارس، محل امنی را برای عبور و مرور ایجاد می‌کند، ادامه داد: با همکاری سه جانبه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، پلیس راهور و مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، در معابر اصلیِ رفت‌وآمد دانش‌آموزان، سرعت‌کاه ایجاد می‌شود.

وی کرمان تأکید کرد: ایجاد سرعت‌کاه به‌منظور ایمنی تردد دانش‌آموزان و کاهش و کنترل سرعت خودروها و موتورسیکلت‌های عبوری انجام می‌شود.

زیباسازی و بهسازی فضای سبز در برخی از مراکز آموزشی

یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، فضای سبز مراکز آموزشی زیباسازی و بهسازی می‌شود، گفت: وجین علف‌های هرز و هرس درختان برخی مدارس سطح شهر با نظارت کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام شده است.

وی افزود: هرس درختان و فضای سبز دبیرستان «نظریان» در منطقه سه شهری واقع در شهرک «شهید ایرانمنش» و دبیرستان «عذرا عراقی» واقع در منطقه پنج شهری واقع در خیابان «ابوحامد» انجام می‌شود.

کد خبر 523857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.