۹۵ درصد معلمان گلپایگانی واکسینه شدند/ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۷ سال به بالا

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۷ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی مهدیان امروز- سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه- در جلسه ستاد کرونا گلپایگان اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مجازی شدن فعالیت‌های آموزشی، در سبک زندگی دانش‌آموزان کم‌تحرکی ایجاد شد.

وی از واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۷ سال خبر داد و گفت: مدارس در آبان ماه به صورت حضوری و ترکیبی بازگشایی شده و و هر کلاس می‌تواند حداکثر ۱۵ دانش‌آموز داشته باشد. در سال تحصیلی جدید ۱۶ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل می‌شوند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش گلپایگان، تاکنون ۹۵ درصد معلمان گلپایگانی واکسینه شده‌اند.

پارک بانوان گلپایگان بازگشایی می‌شود

در ادامه جلسه، پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با بیان اینکه به دنبال شیوع موج پنجم کرونا پارک بانوان و جنگی گلپایگان تعطیل شد، گفت: با تغییر رنگ‌بندی کرونا در شهر، از روز شنبه سوم مهرماه این دو پارک بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع موج پنجم کرونا موجب تعطیلی بازار روز گلپایگان هم شد، گفت: به زودی بازار روز راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان میوه و تره بار مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تهیه کنند.

۵۷ درصد جمعیت واجد شرایط واکسینه شدند

محسن اکبری، مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان واکسیناسیون در چهار مرکز ثابت در شهرهای گوگد، گلشهر، سعیدآباد و در روستاها در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان ۷۵ هزار نفر هستند که تاکنون ۴۳ هزار نفر آنان واکسن دریافت کردند؛ افزود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت واجد شرایط شهرستان دوز اول و دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ادامه داد: جمعیت شهری ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی ۵۵ درصد آنان واکسینه شدند و ۲۸ هزار نفر دیگر نیز باید واکسن دریافت کنند.

اکبری تصریح کرد: جمعیت روستایی واجد شرایط واکسیناسیون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که هشت هزار و ۳۰۰ نفر آنان واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرهای گوگد، گلشهر و روستاها برنامه‌ریزی کردیم تا واکسیناسیون جمعیت هدف در دو نوبت به مدت یک هفته انجام شود. شهرداری‌ها با نصب بنر مردم را به تزریق واکسن کرونا ترغیب کنند.

کد خبر 523855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.