الگوی آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدوین و ابلاغ شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی آرام، تدریجی و با اطمینان از سلامتی دانش‌آموزان و معلمان اندیشه شده است و الگوی آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز سه‌شنبه -۳۰ شهریورماه- در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم که در آستانه «آغاز سال تحصیلی جدید» برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آستانه آغاز سال تحصیلی، اولین جلسه شورای عالی در دولت سیزدهم و هزارمین جلسه شورای عالی را که مصادف با یکصدمین سال شورای عالی است با حضور، رئیس جمهور برگزار می‌کنیم.

وی افزود: همچنین از حمایت‌های رئیس جمهور از نظام تعلیم و تربیت و رویکرد همه‌جانبه ایشان، برای زمینه‌سازی حضور دانش‌آموزان در مدارس، تشکر می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی «(زنگ مهر و مهربانی) و زنگ ایثار و مقاومت» و رسیدن فصل شکوفایی علم و دانش و خرد در بوستان تعلیم و تربیت با حضور رئیس جمهور در روز شنبه سوم مهر به صدا درخواهد آمد.

کاظمی شورای عالی آموزش و پرورش را مرکز فرماندهی و اتاق فکر آموزش و پرورش دانست و گفت: این شورا سیاستگذاری، قانون‌گذاری و تنظیم‌گری نظام تعلیم و تربیت در همه بخش‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: مسائل مهم آموزش و پرورش و نیازهای آن از بخش‌های مختلف از مدرسه تا سطوح برنامه‌ریزی و عملیاتی دریافت شده و در قالب سیاست‌ها، اسناد، آئین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها زمینه فعالیت قانونی این بخش‌ها را مهیا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش به دلیل قدمت، سابقه و وجود شخصیت‌ها و صاحب‌نظران علمی، فرهنگی و اجرایی همیشه استقلال خودش را حفظ کرده و مصوبات این شورا از اصالت، استقلال و اتقان لازم برخوردار بوده است که نمونه بارز آن سند تحول بنیادین، زیر نظام‌های سند و اهداف دوره‌های تحصیلی است که جا دارد از حضور فعال یکایک اعضا در تمام جلسات شورا صمیمانه تشکر نمایم.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز، یکصدمین سال شورای عالی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: از آنجایی که تحقق سند تحول بنیادین، مهم‌ترین مأموریت نظام تعلیم و تربیت و میثاق ملّی و پیمان مدیران تعلیم و تربیت با دولت، مردم، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و آرمان‌های نظام است؛ لازم است در اولین جلسه گزارشی کوتاه از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه اجرایی سند در طول سال‌های گذشته ارائه شود.

وی افزود: همچنین، از آنجایی که آموزش و پرورش یک دستگاه فراملی و فرابخشی است و با همه دستگاه‌ها مأموریت‌های مشترک دارد؛ ما آمادگی داریم تا علاوه بر اقدامات صورت گرفته به عنوان وظیفه ملی، ظرفیت‌های بیشتری از آموزش و پرورش را در خدمت اعتلای فرهنگ، ارزش‌ها، آرمان‌های جامعه قرار دهیم. بدون مشارکت و حمایت دستگاه‌ها نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

کد خبر 523846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.