عمر ناوگان حمل‌ و نقل عمومی قم به زیر دو سال رسید

معاون اقتصادی و مالی شهردار قم گفت: چهار سال قبل ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم کامل فرسوده شده بود اما عمر این ناوگان هم اکنون به زیر دو سال رسیده‌ است.

به گزارش ایمنا، مرتضی حسام نژاد اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر در مجموع ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و حجم بالایی از این خودروها نیز در حال نوسازی است مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی قم برطرف شده است.

وی افزود: شهرداری قم برای پیشبرد اهداف چشم‌انداز خود طی سال جاری درخواست یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کرده بود که در نهایت ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

معاون اقتصادی و مالی شهردار قم خاطرنشان کرد: از این بین ۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و بهره برداری از پروژه قطار شهری و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم هزینه خواهد شد.

حسام نژاد ادامه داد: طرح نوسازی ناوگان اتوبوس رانی قم به دلیل آماده بودن خودروهای حمل و نقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های سرشناس داخلی در بازه زمانی مطلوبی به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: طی روزهای ابتدایی هفته جاری در قالب استفاده از این اوراق ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید با کیفیت روز به صورت نقدی خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم تزریق شد.

معاون اقتصادی و مالی شهردار قم تصریح کرد: از آنجایی که پول خرید این ۵۲ دستگاه اتوبوس به صورت نقدی پرداخت شد در خرید هر دستگاه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نفع شهرداری قم شد در حالی که در شرایط دیگر حداقل باید شهرداری یک میلیارد تومان وجه بیشتری برای هر دستگاه اتوبوس پرداخت می‌کرد.

حسام نژاد خاطرنشان کرد: خرید نقدی به دلیل اینکه به گردش حساب شرکت سازنده نیز کمک می‌کند و از سایر هزینه‌های بانکی جلوگیری به عمل می‌آورد کمک مطلوبی به رونق تولیدات داخلی می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 523817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.