از تذکر درخصوص لزوم استقرار خزانه‌‎داری الکترونیک تا ایجاد نهضت ایجاد حال خوب

رءیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خواستار واریز همه درآمدهای شهرداری به خزانه شهرداری شد این درحالی است که روز گذشته شهردار تهران در نامه‌ای بر این موضوع تاکید کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقراریان در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در تذکری خواستار واریز درآمدهای شهرداری به خزانه شهرداری شد و اظهار کرد: مطابق تبصره یکم بودجه شهرداری تهران، تمامی واحدها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران موظف هستند تمام منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب وصول کرده‌اند را صرفاً به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری که به پیشنهاد شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شده و یا می‌شود واریز نمایند.

وی ادامه داد: اما بعضی از سازمان و شرکت‌های تابعه شهرداری از انجام این تکلیف قانونی امتناع ورزیده و درآمدهای وصول شده را در حسابی جدا از حساب‌های مورد تأیید شورا واریز و نگهداری می‌کنند.

اقراریان گفت: از این رو خواهشمند است ضمن معرفی سازمان‌ها و شرکت‌های خاطی به شورای اسلامی شهر تهران، دستور بفرمائید در اجرای تکالیف ماده ۳۵ برنامه توسعه سوم شهر تهران در اسرع وقت نسبت به استقرار خزانه داری الکترونیک و تهیه دستورالعمل مدیریت جریان نقدی شهرداری با هدف استفاده بهینه از جریان وجوه، منابع نقدی مازاد در طول دوره و ارائه به شورا جهت تصویب اقدام کنند.

در این جلسه امروز همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورا در نطقی با تاکید بر ضرورت تمرکز مسئولان در جهت ایجاد نشاط و شادی در ابر شهر تهران گفت: امروز نیاز داریم با کار و خدمت و اقدامات مؤثر، هم رضایت را در شهروندان تهرانی ایجاد نمائیم و هم با طراحی‌های درست و به جا به ایجاد حس رضایت‌مندی در آنها مبادرت بورزیم.

وی با بیان اینکه گاهی فردی خوشبخت است اما احساس خوشبختی ندارد، گاهی فردی امنیت دارد اما حس امنیت داشتن ندارد یادآور شد: ما در دهه به یادماندنی ۶۰ جنگ داشتیم، دفاع‌حماسه هشت ساله و بسیار شهیدان سرافراز، محاصره اقتصادی و سیاسی، مشکلات داخلی بسیار، اما مردم در کنار هم مشکلات را تحمل و خوشحال و مقاوم زندگانی سپری می‌کردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: اینک که در آغاز یک دوره پر از فعالیت، نشاط و انگیزه کاری، چه در دولت و دستگاه‌های اجرایی آن، چه در شورای اسلامی و شهرداری تهران به‌سر می‌بریم، خوب است با یک نگاه انسانی مناسب که از مبانی انقلاب اسلامی و راهبردهای مستخرج از آن نتیجه می‌گردد، به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌های عزیزمان در تهران بیاندیشیم.

به اعتقاد او شاید امروز نخستین چیزی که رضایت و حس رضایت را در شهروندان ایجاد می‌کند، پاسخگویی مناسب در هنگام مراجعه شهروندان عزیزمان به مراکز مختلف مدیریت شهری و شهرداری‌های مناطق، توأم با عدالت‌ورزی و فساد ستیزی باشد.

وی ادامه داد: اگر در کرونا همشهری ما، که با اتوبوس و مترو تردد می‌کند نیاز به ناوگان گسترده‌تر و با تعداد بیشتر دارد تا تراکم مسافر باعث همه‌گیری بیشتری نگردد، ما هم بر روی این مهم تمرکز کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در پایان سخنان گفت: استدعای من از همه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون‌های آن این است که نهضت امید به قصد ایجاد حال خوب در همشهریان تهرانی را در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها مدنظر و در پیشانی کارها و امورشان قرار دهند.

همچنین مهدی چمران در پایان جلسه علنی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در ارتباط با تذکری درباره قراردادهای طولانی مدت که در شهرداری بسته می‌شود باید توجه لازم را داشته باشیم. در سال ۱۳۸۲ که ما برای دوره دوم شورا آمدیم با این موضوع مواجه شدیم که ناگهان قراردادهای مختلفی در آخرین روزها پیش بینی شده بود؛ لذا مجبور شدیم نامه نگاری کنیم که مجدداً این موارد بررسی شود، مثلاً قرارداد پنج ساله می‌بستند یعنی تا یکسال پس از ما هم قرار داد مدت داشت لذا باید مجدد بررسی می‌شد. در همین ارتباط آقای امانی تذکری دادند که باید پیگیری شود ولی من هم کلی اعلام کردم باید قراردادهای طولانی مدت اگر درحال حاضر در مرحله انعقاد است با موافقت شهردار تهران و یا معاونت مالی شهرداری باشد.

وی افزود: در جلسه امروز (سه شنبه) موضوعی در دستور کار بود که چگونه از زمان صدور پروانه بکاهیم و اقدامات و مطالعاتی از یکسال پیش انجام شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده که فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر نتایج آن ارائه شود. امیدواریم سرعتی در زمان صدور پروانه ایجاد کنیم و پیشنهاد داده شد در فرایند این کار بسیاری از موارد را اصلاح کنیم که این موضوع را به صورت یک فوریتی ارائه کردیم تا در فرصت مناسب موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث تکریم ارباب رجوع بود که سال ۱۳۸۳ هم تصویب کرده بودیم لذا برای عملیاتی شدن هر شهرداری موظف است برای راهنمایی مردم در حوزه شهرسازی به مردم کمک کند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

چمران در پاسخ به سوالی درباره برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران نیز گفت: فعلاً به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم اما احتمالاً در تهران هست هرچند که سازمان تبلیغات اسلامی باید آن را اعلام کند شهرداری هم اگر چنین چیزی برقرار باشد همکاری خواهد کرد.

کد خبر 523805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.