۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان

سرپرست شهرداری کرمان از ساماندهی ورودی‌های این کلانشهر و تلاش برای رفع مشکل آبیاری فضای سبز شهری خبر داد و گفت: در خصوص تأمین آب فضای سبز در شهر کرمان با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در ساختمان شورا برگزار شد، گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر با توجه به ضوابط موجود و در مواردی که در حوزه اختیار شهرداری باشد، رسیدگی و اقدام می‌شود.

وی در زمینه مسئله آب‌های زیرسطحی و مسائلی که در شهرک «شکوه» ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: در خصوص مسئله آب‌های زیرسطحی در انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی»، لازم است جلسه ویژه‌ای برگزار و محدودیت‌ها و موانع موجود به‌صورت کارشناسی بررسی شود.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه مسائل مربوط به فضای سبز شهر کرمان، قبلاً به عهده «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» بود و به‌طور متمرکز به این موضوعات پرداخته می‌شد، یادآور شد: با تغییر ساختار و ماهیت «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» و گستردگی وظایف آن در قالب «سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری»، مشکلاتی ایجاد شده به طوری که اکنون به‌دلایل متعدد در زمینه تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری با مشکل مواجه هستیم.

پور اسماعیلی افزود: در حال حاضر، بسیاری از چاه‌های آب، EC بالای پنج هزار دارند و ۱۱ حلقه چاهِ در اختیار شهرداری خشک شده که به‌طور جدی به‌دنبال رفع این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل با هر سیاستی که بوده، مجوز انتقال آب در محدوده انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی» صادر شده است، خاطرنشان کرد: امروز برای رفع مشکلات مربوط به تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری در این محدوده در تلاش هستیم تا هزینه مربوط به حفاری و انتقال آب که در دوره‌های قبل انجام شده به قیمت روز محاسبه و دریافت شود و با مبلغ دریافتی، لوله‌های موردنیاز جهت تأمین آب موردنیاز فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» خریداری تا مشکلات آبیاری فضای سبز این محدوده هرچه سریع‌تر رفع شود.

سرپرست شهرداری کرمان در خصوص تصویب لایحه تخفیف در انبوه‌سازی در دوره گذشته شورا که یکی از اعضای شورا به آن اشاره کرد، یادآور شد: چنین لایحه‌ای مصوب شده و تخفیف‌هایی در برخی پرونده‌ها داده شده که دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند و در حال بررسی این مسئله هستند.

پور اسماعیلی با اشاره به اینکه دو سه پرونده خاص در این مورد در حال بررسی است، افزود: ما هم در شهرداری به‌دنبال دفاع از حق شهروندان هستیم و پس از بررسی دستگاه‌های نظارتی، اگر قرار باشد مبلغی برگشت داده شود، سریعاً اقدام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص رفع مشکل سدّ معبر، اظهار کرد: برای رفع مشکل سدّ معبر، تغییرات ساختاری و مدیریتی موردنظر شورا، بررسی و اِعمال خواهد شد.

کد خبر 523759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.