رفع مشکل آبگرفتگی شهرک شفارود نیارمند اعتبارات استانی است

شهردار پره سر گفت: رفع مشکل آب گرفتگی شهرک شفارود در هنگام بارندگی و اجرای کامل طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی در این منطقه، نیازمند تخصیص اعتبارات استانی است.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرک ۵۲ هکتاری شفارود یکی از مناطق شهر پره سر است که در هنگام بارندگی بسیاری از معابر و خانه‌های شهروندان دچار مشکل آب‌گرفتگی می‌شود.

وی افزود: مطالعه طرح جمع آوری و هدایت آب سطحی در شهرک شفارود، دو سال پیش توسط مهندس مشاور انجام شد. و در آن زمان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده بود. که با توجه به افزایش بی رویه قیمت بتن، شن و ماسه، اجرای پروژه به اعتبار بیشتری نیاز خواهد داشت.

شهردار پره سر خاطرنشان کرد: بحرانی بودن شهرک شفارود در هنگام بارندگی را به ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کردیم. که در نهایت سال گذشته برای اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی این منطقه، مبلغ شش میلیارد ریال اوراق خزانه ۱۴۰۲ توسط مدیریت بحران استان به شهرداری پره سر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار در سال جاری فقط مبلغ دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به شهرداری پره سر تخصیص پیدا کرد و در فاز نخست طرح، لوله گذاری به طول ۱۸۰ متر و قطر داخلی ۶۰ و ۸۰ سانتی در شهرک شفارود انجام شده است.

شهابی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری گیلان برای سال ۱۴۰۰ نیز شش میلیارد ریال و برای سال ۱۴۰۱ پنج میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده است. افزود: رفع کامل مشکل جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهرک شفارود نیازمند تخصیص اعتبارات استانی بیشتری است. که در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم این طرح نیز توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 523693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.