تدوین و ابلاغ دستورالعمل ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت در صفحه اینستاگرامش نوشت:معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ازنهایی شدن دستورالعمل ماده ۳بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰درخصوص فرایندپرداخت تسهیلات ریالی سرمایه درگردش صادراتی و تسهیلات ارزی درقالب اعتبارخریدار وفروشنده از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اینستاگرام خود آورده است:

"معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد: تدوین و ابلاغ دستورالعمل ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از نهایی شدن دستورالعمل ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ در خصوص فرایند پرداخت تسهیلات ریالی سرمایه در گردش صادراتی و تسهیلات ارزی در قالب اعتبار خریدار و فروشنده از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

امیدواریم با همکاری صندوق توسعه ملی در خصوص تخصیص منابع لازم و همچنین هماهنگی با بانک‌های عامل، ضمن پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان، شاهد کاهش هزینه‌های حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت پذیری آنها باشیم.

بر اساس مفاد این دستورالعمل که با بهره‌گیری از نظرات سایر بخش‌های اثرگذار بر تجارت خارجی کشور تدوین شده، تلاش کردیم تا فرآیند تخصیص و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به صورت برخط و در حداقل زمان ممکن انجام شود و تمامی اطلاعات و ارزیابی‌ها نیز در سامانه و به صورت هدفمند و شفاف صورت گیرد.

یکی از شاخص‌های اثرگذار در احراز اهلیت صادراتی صادرکنندگان جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی، میزان ایفای تعهدات ارزی بوده و صادرکنندگانی که نسبت بیشتری از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده باشند دارای امتیاز بیشتری بوده و جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از اولویت بالاتری برخوردار خواهند شد. "

تدوین و ابلاغ دستورالعمل ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰

کد خبر 523689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.