واکسن فایزر برای کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال

نتایج بررسی‎‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن فایزر از کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا کودکان زیادی در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. علاوه بر این، از آنجایی که کودکان تا کنون واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نبوده‌اند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری قرار گرفته‌اند. به همین دلیل، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا درخواست کرده است که به منظور بررسی تأثیر واکسن‌ها بر کودکان آزمایشات لازم را انجام دهند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن فایزر بر کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند و بیش از دو هزار و ۲۰۰ کودک را مورد ارزیابی قرار دادند، این گروه از افراد دو دوز واکسن فایزر را با فاصله زمانی سه هفته دریافت کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی لازم در بدن کودکانی که واکسن فایزر را دریافت کردند تولید شده است. شرکت فایزر اعلام کرده است که واکسن تولید شده این شرکت قادر است از کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت کند.

به گفته محققان، کودکان پس از دریافت واکسن فایزر عوارض جانبی مشاهده شده در میان بزرگسالان را تجربه کردند و هیچکدام از آن‌ها به التهاب قلب نیز مبتلا نشدند. انتظار می‌رود که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اطلاعات به دست آمده در این مطالعه را بررسی کند و دستورالعمل‌های لازم را در آینده نزدیک صادر کند. پژوهشگران معتقد هستند که واکسیناسیون کودکان خطر انتقال بیماری به دیگران و متعاقباً گسترش ویروس را کاهش می‌دهد.

کد خبر 523685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.