تسهیل تملکات و توافقات با تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم

مشاور شهردار قم با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم گفت: تملک و بازگشایی شوارعی مانند بلوار جمهوری، فاز پنج عمار یاسر، بلوار شهید روحانی، خیابان شهید سقایتی و … با فعالیت‌های کمیته اجرایی و کمیسیون‌ها محقق شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ناصر رعیت‌پور قمی با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم از سال‌های گذشته اظهار کرد: کار این کمیته ارائه پیشنهاد درباره روش تملک یا توافق به کمیسیون توافقات است و این پیشنهادات نهایتاً داخل کمیسیون تصویب و سپس به مرحله تنظیم توافقنامه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در ادامه، بخش املاک شهرداری توافقنامه را تنظیم می‌کند، افزود: بعد از تنظیم توافقات، برای تأیید به شورای شهر و بعد از تصویب شورا، مصوبه برای تأیید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

مشاور شهردار قم با تأکید بر اینکه در هر مرحله اگر مالک معترض باشد، مصوبه دوباره به کمیته بازگردانده می‌شود و کمیته مالک را برای تشکیل جلسه و رفع مشکل دعوت می‌کند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد جلسات با مالکان به نتایج مثبت می‌انجامد و اگر مالک درخواست شکایت داشته باشد به شورای حقوقی مراجعه می‌کند.

وی اقدامات شاخص کمیته اجرایی را در شش سال اخیر مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تملک و بازگشایی شوارعی مانند بلوار جمهوری، فاز پنج عمار یاسر، بلوار شهید روحانی، خیابان شهید سقایتی و … با فعالیت‌های کمیته اجرایی و کمیسیون‌ها محقق شد.

مشاور شهردار قم ادامه داد: در بحث تملک سعی بر این بوده که مردم را راهنمایی کنیم تا بخشی از ارزش ملک خود را به صورت زمین دریافت کنند که پولشان بی ارزش نشود.

کد خبر 523675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.