عده‌ای قصد خشکاندن ریشه امید در میان مردم را دارند

رئیس شورای شهر تهران گفت: عده‌ای تلاششان این است امید و ریشه امید را خشک کنند و مرتباً از داخل و خارج بر ما بتازند و مسائلی را طرح کنند که باعث ناامیدی ملت ما شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت ورزشکاران ما به موفقیت‌های بزرگی نائل شدند به ویژه پارالمپیک که در حرکتی خوب تقدیر و تشکر از این ورزشکاران به عمل آمد. لذا به همه آنان تبریک می‌گوئیم چرا که کار پسندیده‌ای انجام دادند و مقام معظم رهبری در دیداری با این عزیزان در حد نهایت آنچه را باید، مطرح فرمودند. امیدواریم در همه صحنه‌ها و نه تنها در ورزش موفقیت داشته باشیم.

وی افزود: مسئله‌ای که می‌خواهم امروز مورد تاکید قرار دهم موضوع امید است، عده‌ای تلاششان این است امید و ریشه امید را خشک کنند و مرتباً از داخل و خارج بر ما بتازند و مسائلی را طرح کنند که باعث ناامیدی ملت ما شود. ناامیدی و یاس یعنی شکست در حالی که موفقیت و پیروزی و پایداری ما بر پایه امید بوده و هم جمهوری اسلامی و هم مکتب اسلام بر اساس امید بنا شده است. امید به آینده روشن که قطعاً پیروزی برای پیروان حق و خدای بزرگ خواهد بود و ما به این امید زنده هستیم و جلو آمدیم و به پیروزی‌های بزرگ دست یافتیم و باز هم جلوتر خواهیم رفت و هفته دفاع مقدس هم یکی از این موارد است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دفاع مقدس ما به امید پیروزی جلو رفتیم و در شرایطی بسیار نامناسب توانستیم ایستادگی کنیم. من کاملاً در جریان مسائل دفاع مقدس و جنگ بودم و از نزدیک شاهد این جریانات و روحیه‌ای که برای مردم به وجود آورده بودند، بودم، ولی ملت ما با امید و پشتوانه کلام حضرت امام (ره) به جبهه‌ها رفتند و با دست نیمه خالی به جبهه‌های جنگ رفتند، در حالی که تانک‌های ما بعد از طی چند کیلومتر موتور می‌سوزاندند و وسایل دیگر را به ما کامل نداده بودند، از نظر پوشش راداری و هوایی کمبود داشتیم و نمونه اش را در طبس دیدم که تجاوز هوایی کردند آمدند و کسی متوجه نشد و خداوند آنها را در آتش عذاب خود سوزاند و خودشان خبر دادند و متوجه شدیم.

چمران یادآور شد: ما یک چنین شرایطی داشتیم و در آن شرایط به موفقیت رسیدیم که اگر ده متر خاکریز را جلو می‌بردیم برای موفقیت بزرگی بود و در چنین شرایطی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم و پیروز شدیم و یک وجب از خاک را نگذاشتیم از کشور جدا شود. آن هم بعد از ۲۰۰ سال که مدام شکست خوردیم و خاک میهن را از دست دادیم این بار در مقابل دنیای استکباری شرق و غرب ایستادیم و از میهنمان دفاع کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دفاع مقدس یک تجربه بزرگ برای ما بود ادامه داد: تجربه‌ای که بر اساس ایمان، اعتقاد، شجاعت، شهادت طلبی و متکی بودن به خود و روی پای خود ایستادن به دست آمد و نتیجه اش را امروز در قدرتی که به دست آورده‌ایم می‌بینیم، مغرور هم نیستیم چرا که هستند کشورهایی که چیزهای بیشتری دارند ولی این اعتقادات و خدایی بودن را ندارند و این فرق بزرگی است بین ما و آنها و این است که سبب پیروزی می‌شود.

چمران در ادامه سخنان خود به جمله‌ای از شهید چمران اشاره کرد و ادامه داد: ایشان می‌گفتند "شهادت برنده‌ترین سلاح است" و همینطور هم بود. یاد و نام شهدای بزرگ دفاع مقدس، مدافعین حرم، سردران بزرگ اسلام سردار سلیمانی و همه شهدای دفاع مقدس قبل و بعد از دفاع مقدس را گرامی می‌داریم چراکه امروز به یمن و برکت خون و نام آنان بوده که انقلاب و خودمان زنده است و تا وقتی به فلسفه شهادت معتقد باشیم، می‌توانیم زنده باشیم و امید به آینده و پیشرفت را داشته باشیم.

کد خبر 523647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.