کنکور رشته تجربی را با کتاب‌های جامع زیست شناسی فتح کنید

زیست شناسی به عنوان اصلی‌ترین کتاب برای رشته تجربی شناخته می‌شود که تسلط بر آن موفقیت شما را در آزمون سراسری تضمین می‌کند.

در واقع اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید رتبه بالایی در کنکور رشته تجربی بیاورید نباید از درس زیست شناسی غافل شوید.

توصیه می‌شود برای درس زیست شناسی یک برنامه‌ریزی دقیق به صورت جدا از سایر درس‌ها داشته باشید تا میزان تمرکز خود را برای این درس چند برابر کنید.

همچنین برای مطالعه این درس علاوه بر کتاب درسی به کتاب‌های کمک درسی که دارای توضیحات و انواع تست‌های کاربردی می‌باشند رجوع کنید. منابعی که علاوه بر کامل بودن افق دید شما را برای روبه رو شدن با هر نوع سوال و تستی باز می‌کنند.

کتاب‌های جامع زیست‌شناسی

در این مطلب با سه کتاب جامع زیست‌شناسی آشنا می‌شوید که سکوی پرتاب شما برای موفقیت و تسلط بر دروس زیست‌شناسی سه پایه دبیرستان می‌باشد.

لازم به ذکر است که ارائه تسلط بر تست‌زنی، خلاقیت در آموزش و کمک به یادگیری سریع و کاربردی مباحث زیست شناسی برای موفقیت در آزمون سراسری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با تهیه کتاب آموزشی مناسب میسر می‌شود.

کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز

کنکور رشته تجربی را با کتاب‌های جامع زیست شناسی فتح کنید

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز شامل دو جلد می‌باشد و تمام مطالب پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد.

در جلد اول که بیش از ۵۰۰ صفحه می‌باشد انواع تست‌های تألیفی و برگرفته از آزمون‌های سراسری و آزمایشی آورده شده است.

تست‌های تألیفی طبق پیش‌بینی‌های مؤلف از آزمون سراسری پیش رو، با دقت و تیزبینی بسیار زیاد طراحی شده‌اند. به گونه‌ای که داوطلبان با مطالعه و بررسی این تست‌ها برای روبه‌رو شدن با آزمون سراسری و سوالات جدید آمادگی کافی را به دست می‌آورند.

جلد دوم کتاب که تعداد صفحات بیشتری دارد شامل درسنامه‌ها و پاسخنامه تشریحی تست‌ها می‌باشد.

از ویژگی‌های پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب می‌توان به بررسی تمام گزینه‌ها و آوردن نکات و مطالب مهم در طی پاسخ‌های تشریحی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پاسخنامه کلیدی تست‌ها در پایان جلد اول آورده شده است.

کتاب زیست‌شناسی جامع کنکور منتشران

کنکور رشته تجربی را با کتاب‌های جامع زیست شناسی فتح کنید

کتاب زیست‌شناسی جامع منتشران با بررسی کامل زیست شناسی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته تجربی، انتخابی مناسب برای داوطلبانی است که قصد تسلط کامل بر درس زیست شناسی برای آمادگی در کنکورسراسری را دارند.

تمام مطالب کتاب طبق آخرین تغییرات کتاب درسی و نظام جدید نوشته شده است و داوطلبان با خواندن این کتاب علاوه بر اینکه با آموزش استاندارد درسنامه‌ها پیش می‌روند با انواع سوالات تألیفی و سوالات برگرفته از آزمون‌های سراسری آشنا می‌شوند. همینطور تست‌ها طوری طراحی شده‌اند که پیچیدگی غیراستاندارد نداشته باشند به گونه‌ای که داوطلبان دچار سردرگمی شوند و استرس بگیرند.

در درسنامه‌های کتاب زیست شناسی جامع کنکور منتشران که در ابتدای هر فصل آورده شده، تمامی مطالب کتاب درسی در قالب نکته، نمودار، جدول، شکل و … توضیح داده شده است و از گفتن مطالب اضافی خودداری شده است.

در این کتاب حدود ۲۵۰۰ تست و پاسخ‌های تشریحی مربوط به آن‌ها نیز آورده شده است. توجه داشته باشید که در این کتاب گزینه درست توضیح داده شده و فقط برای بعضی از تست‌ها که لازم به توضیح بیشتر دارند سایر گزینه‌ها بررسی شده است.

به طور کلی در مورد این کتاب می‌توان این جمله را گفت که تمامی مطالب شامل درسنامه، تست و پاسخ‌های تشریحی بسیار استاندارد هستند و در تلاش می‌باشند که به دور از زیاده‌گویی اصل مطلب را به شما داوطلبان عزیز انتقال دهند.

کتاب زیست‌شناسی جامع کنکور آبی قلم‌چی

کنکور رشته تجربی را با کتاب‌های جامع زیست شناسی فتح کنید

کتاب زیست شناسی جامع آبی قلمچی دو جلدی با رویکردی نسبتاً جدید از جنبه نگارشی وارد عرصه کتاب‌های کمک آموزشی زیست شناسی شده است.

فهرست کتاب به صورتی طراحی شده که جنبه آموزشی دارد. به گونه‌ای که در آن علاوه بر روال معمول تمام فهرست‌ها (نوشتن موضوعات، زیر موضوعات، شماره صفحه و…)، درجه مهم بودن هر کدام از زیرموضوعات نوشته شده است.

در جلد اول کتاب، درسنامه‌ها و حدود ۴۰۰۰ تست آورده شده که یا تألیفی هستند یا برگرفته از کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی می‌باشند.

درسنامه‌ها در عین رسمی بودن نوشتار، مطالب ساده شده را به صورتی قابل فهم ارائه می‌دهند. هر فصل با یک نمودار تحت عنوان درخت دانش، شروع می‌شود. این نمودار مطالب هر فصل را به صورت زیرمجموعه‌هایی دسته‌بندی کرده است تا دانش‌آموزان امکان این را داشت باشند که هر موضوع را به صورت سریع و به جداگانه، در صورت نیاز بررسی کنند.

درسنامه‌ها مطالب کتاب درسی را به صورت خلاصه ارائه می‌دهند و بدون گفتن مطالب اضافه نکات و مباحث با اهمیت را بررسی می‌کنند.

برای هر مبحث تعداد تست مناسب در نظر گرفته شده است و پاسخ‌نامه تشریحی و کامل آن با بررسی تمام گزینه‌ها در جلد دوم منتشر شده است.

کلام آخر

یکی از نکاتی که برای موفقیت در یادگیری یک درس اهمیت دارد، درست خواندن و انتخاب منبع مناسب است.

برای درست خواندن درس زیست شناسی توصیه می‌شود بعد از تهیه کتاب کمک آموزشی مناسب مثل کتاب‌هایی که در بالا معرفی شد:

  • مطالب کتاب درسی را به صورت مبحث به مبحث یا پاراگراف به پاراگراف بخوانید. و درسنامه مربوط به آن را در کتاب کمک آموزشی که تهیه کرده‌اید، نیز مطالعه کنید. هرگز تمام مباحث مربوط به یک فصل را پشت سر هم و بدون مطالعه درسنامه و تست زنی به صورت کامل نخوانید.
  • سعی کنید با بررسی جنبه‌های مختلف یک مبحث نکات ترکیبی آن را با سایر مباحث کشف کنید، به این صورت می‌توانید برای انواع سوالاتی که ممکن است در آزمون سراسری طراحی شوند آماده می‌شوید.
  • شکل‌های کتاب را قبل از مطالع مباحث مربوط به آن، به دقت نگاه کنید.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید، خواندن هر کدام از کتاب‌های بالا برای داوطلبان رشته تجربی در کنار کتاب درسی می‌تواند کمک قابل توجهی برای پاسخ‌گویی به تست‌های کنکور سراسری باشد.

توجه داشته باشید در صورت داشتن زمان کافی و امکان تهیه هر سه کتاب می‌توانید مطالب زیست‌شناسی را از هر منظری بیاموزید و پاسخگوی تمام سوالات آزمون سراسری باشید.

به این نکته توجه کنید اگر زمان کافی دارید این کار را انجام بدهید در غیر این صورت شما با خواندن هر کدام از این سه کتاب جامع زیست‌شناسی برگ برنده را دریافت کرده‌اید.

کد خبر 523628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.