میان بارسای کرویف و کومان، تفاوت از زمین تا آسمان است!

تساوی برابر گرانادا نه؛ نقطه ناراحت کننده جدال اخیر بارسلونا سانترهای بی هدف بود!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مونده دپورتیوو، تساوی بارسلونا مقابل گرانادا نشانه دیگری از این بود که روند پیشرفت آنها در این فصل چقدر دشوار خواهد بود چرا که تساوی سخت بارسایی ها، فقط به بحران کنونی کومان اضافه کرد.

بارسایی ها حال و روز خوشی ندارند. آنها بازیکنان خود را از دست داده‌اند، مصدومیت‌های زیادی گریبانشان را گرفته و بازیکنان جدیدی نیز در اختیار دارند که هیچکدام آنقدر اثرگذار نیستند. این مسائل برای بارسلونا بسیار مشکل ساز شده است.

در طول دهه اخیر بارسلونا یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخش را با وجود بازیکنانی چون لیونل مسی، آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز، جرارد پی که و دنی آلوز سپری کرده بود. کاتالان‌ها بسیاری از جام‌های قهرمانی در داخل و خارج اسپانیا را به نام خود ثبت کردند و حرف‌های زیادی در هر مسابقه برای گفتن داشتند. با این حال، بارسای کنونی با ده سال پیش تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

ناامیدکننده‌ترین عنصر در جریان شیب سقوط بارسا این نیست که اوقات خوب به پایان رسیده یا عناوین دور از دسترس هستند، بلکه مرگ توتال فوتبال به عنوان سبک اصیل بارسلونا که توسط یوهان کرویف پایه گذاری شد و پپ آن را به اوج خود رساند، احساس می‌شود. نباید فراموش کرد که در طی سال‌های اخیر توتال فوتبال و تیکی تاکا تبدیل به معنا و مفهوم بارسلونا شده بود و فاصله گرفتن از آن به معنای دوری از هویت است.

اولین نشانه‌های مرگ توتال فوتبال با سبک بازی لوئیس انریکه ظاهر شد که با سبک فوتبال یوهان کرایف کاملاً متفاوت بود. سپس ارنستو والورده و ۴-۴-۲ او در نیوکمپ حکمفرما شد و این در حالی است که والورده به نظر بیش از هر چیز روی تقویت دفاع آبی و اناری‌ها تمرکز داشت.

بارسلونای رونالد کومان از سیستم سه مدافع میانی استفاده کرده است؛ چیزی که بارسلونا به آن عادت ندارد. آن‌ها در مقابل گرانادا نیز سعی داشتند با ارسال توپ‌های بلند به دو مدافع میانی خود در محوطه حریف کار را تمام کنند. یک سبک بازی خاص که همیشه مورد مذمت خود هواداران بارسلونا بوده است.

دو تساوی در چهار بازی لیگ و باخت سنگین مقابل بایرن مونیخ، ظاهر خوبی به کومان و تیمش در شروع فصل نداده است. آنها مهره‌های مهمی را از دست داده‌اند اما تغییر بزرگ سبک بازی چیزی است که برخی از هواداران نه شجاعت، بلکه حماقت می‌دانند.

کومان، سرمربی بارسلونا نیز صریحاً درباره وضعیت تیمش و تغییرات سبک فوتبال خود صحبت کرده: این بارسلونا تیم هشت سال پیش نیست. ما همچنان به سبک بارسلونا بازی می‌کنیم، اما سرعت لازم در بال‌ها را نداریم زیرا کوتینیو رو به داخل نفوذ می‌کند و حرکات دمیر خیلی مستقیم نیستند. شرایط با حضور آنسو فاتی و عثمان دمبله متفاوت خواهد بود.

بارسلونا در مقابل گرانادا ۵۴ سانتر را به محوطه این تیم فرستاد. این بازی در حالی به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد که جرارد پی که، لوک دی یونگ و رونالد آرائوخو قرار بود مهره‌های گلزنی بارسا از روی ارسال‌های متعدد باشند. اگرچه کسب یک امتیاز آخر دنیا نیست، اما کومان یک بار دیگر نشان داد که میان این بارسلونا با آن بارسایی که همه می‌شناسند، تفاوت از زمین تا آسمان است!

کد خبر 523618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.