در چه صورت پس از دریافت واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که افراد پس از دریافت واکسن کرونا علائم غیر معمولا مانند تنگی نفس، تاری دید، تشنج، حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کردند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا همه جوانب زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است؛ با پدیدار شدن گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا واکسیناسیون از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. دریافت واکسن کرونا نه تنها خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ان را کاهش می‌دهد، بلکه مانع انتقال ویروس کرونا به دیگران می‌شود.

آیا بروز عوارض جانبی واکسن کرونا نگران کننده است؟

عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا بسیار رایج است و معمولاً شامل تب، لرز، خستگی و درد در محل تزریق می‌شود. این علائم معمولاً بی‌ضرر است و با گذشت یک یا دو روز بهبود پیدا می‌کند. ممکن است برخی افراد پس از دریافت واکسن کرونا نیز عوارض جانبی خاصی را تجربه نکند، اما این اتفاق بدین معنا نیست که فرد پاسخ ایمنی مناسبی در بدن آن‌ها ایجاد نشده است.

در چه صورت پس از دریافت واکسن کرونا به پزشک مراجعه کنیم؟

با وجود اینکه عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا به خطرناکی بیماری کووید -۱۹ نیست، اما در صورتی که افراد طی ۲۰ روز پس از دریافت واکسن علائم غیر معمولی را تجربه کردند باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند. این علائم شامل تنگی نفس، مشکلات تنفسی، درد قفسه سینه، حالت تهوع، استفراغ، دل درد مداوم، تشنج، تورم دست‌ها و پاها، تاری دید، سردرد شدید یا مداوم، زخم در محل تزریق و ضعف در هر قسمت از بدن می‌شود.

آیا افراد واکسینه نشده در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؟

گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا را کاهش داده است، با این وجود افراد واکسینه نشده بیش از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، کمتر است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (DCD) اعلام کرده است که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه نشده ۱۰ برابر بیشتر از دیگران است. همچنین، این گروه از افراد ۱۰ برابر بیشتر از دیگران در معرض مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار دارند. بنابراین محققان معتقد هستند که واکسیناسیون مؤثرترین روش برای حفظ سلامتی افراد و انتقال ویروس کرونا به دیگران است.

کد خبر 523615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.