کرونا موجب تعطیلی برنامه‌های فرهنگی شهرداری بجنورد نشد

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ موجب تعطیلی برنامه‌های این سازمان در مرکز استان نشده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا موفق با تشریح اقدامات این سازمان طی امسال، علت تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد را اجتماع محور بودن آنها برشمرد و اظهار کرد: به علت شیوع این بیماری، استفاده بیشتر از تبلیغات محیطی برای آموزش فرهنگ شهروندی و همچنین مشارکت بیشتر با سایر دستگاه‌ها و نهادها در برنامه‌های مناسبتی مورد تاکید قرارگرفته است.

وی افزود: متأسفانه به علت نبود زیرساخت‌ها، امکان استفاده گسترده از فضای مجازی برای برگزاری این برنامه‌ها وجود ندارد.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد با بیان اینکه مخاطبان برنامه‌های این سازمان، عموم شهروندان از پنج سال به بالا هستند، گفت: بیشترین گروه استقبال کننده از برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد طیف سنی پنج تا ۴۵ سال هستند.

موفق تهیه و چاپ کتاب‌های مختلف با هدف آموزش فرهنگ شهروندی برای گروه‌های سنی مختلف را از اقدامات خلاقانه این سازمان برشمرد و تاکید کرد: در این زمینه اقدامات خوبی مانند تهیه تیزر و موشن گرافیک با هدف آموزش فرهنگ شهروندی و همچنین تهیه بازی‌های فکری همراه با آموزش فرهنگ شهروندی انجام شده است.

وی در رابطه با اقدامات این سازمان برای فرهنگ سازی کودکان حاشیه شهر نیز تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی مانند کتاب، بازی‌های فکری، سی دی و برگزاری برنامه‌های نشاط اجتماعی همراه با مسابقات مختلف فرهنگی-ورزشی در این مناطق در دستور کار قرارگرفته است.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد ادامه داد: پاکسازی پارک بابامان با مشارکت سمن بارثاوا در فروردین ماه امسال به مناسبت روز طبیعت، مولودی خوانی سیار سه دستگاه رژه خودرویی به همراه توزیع ۳۰۰ پرچم یا مهدی به مناسبت نیمه شعبان نیز اجرا شد.

موفق با اشاره به طبخ و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم در شب‌های قدر بین نیازمندان، گفت: برگزاری جشن روز دختر در محل چهارراه مخابرات با همکاری سمن سفیران کرامت و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در محل میدان شهید از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری بجنورد طی امسال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در پخت و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و نیز توزیع بسته فرهنگی و پرچم در شب عید غدیر در محل میدان شهید و رژه خودرویی بین شهروندان از مهمترین برنامه‌های این سازمان بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 523602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.