مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، .سامسونگ و شیائومی دو کمپانی بزرگ و محبوب در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستند که برای محبوبیت و فروش بیشتر محصولات خود هر سال گوشی‌های با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب را ارائه می‌دهد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 10 با گوشی سامسونگ Galaxy A51 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A51 از نظر دوربین

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 10

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

سامسونگ برای میان رده خود Galaxy A51 از دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است و در کنارش یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل Ultra Wide با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم F/2.2 قرار دارد؛ در نهایت دارای یک دوربین ماکرو پنج مگاپیکسل با دیافراگم F/2.4 و یک حسگر عمق برای تشخیص عمق تصاویر با سنسور پنج مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 است. سامسونگ برای ثبت عکس‌های سلفی در این گوشی از دوربین ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی جزئیات و گستره‌ دینامیکی بسیار خوب و رنگ‌های جذابی دارد.

شیائومی برای Redmi Note 10 از دوربین چهارگانه بهره برده است. این گوشی دارای دو سنسور عمق دو مگاپیکسل و سنسور ماکرو دو مگاپیکسل است که کمتر از آنها استفاده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی تقریباً یک دوربین استاندارد است؛ این دوربین دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 است که از یک لنز واید ۲۶ میلی متر که از فوکوس خودکار و تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی  Redmi Note 10 دارای یک لنز اولتراواید هشت مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 که زاویه ۱۱۸ درجه را عکسبرداری می‌کند بهره می‌برد. برای دوربین سلفی این گوشی شیائومی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 استفاده کرده است. دوربین ماکرو این گوشی فاقد ویژگی AR است که برای عکسبرداری از فاصله نزدیک بسیار ضروری خواهد بود. با حذف ویژگی AR ، دوربین سلفی دیافراگم کمتری دارد در نتیجه نور کمتری به سنسور وارد می‌شود .

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 10

چیپست

Exynos 9611

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Adreno 612 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

سامسونگ پردازش در Galaxy A51 را بر عهده تراشه Exynos 9611 گذاشته است این تراشه هشت هسته به چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتز ARM A73 و چهار هسته ۱.۶ گیگاهرتز مجهز شده است؛ پردازش گرافیک در این تراشه با Mali-G72 MP3 انجام می‌شود. سامسونگ این گوشی را در نسخه‌های رم چهار و ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی کاربر تنها به ۱۰۷.۲ گیگابایت آن دسترسی دارد. این گوشی از اتصال حافظه خارجی برای ارتقا حافظه پشتیبانی می‌کند.

شیائومی برای Redmi Note 10 از Snapdragon 678 به‌عنوان قلب تپنده‌ خود استفاده کرده است. این تراشه از دو هسته بزرگ Kryo 460 Gold با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Kryo 460 Silver با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد. Adreno 612 GPU در این تراشه عهده‌دار فعالیت‌های گرافیکی است. شیائومی در این گوشی از سه نسخه با رم چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد. در این گوشی امکان افزایش حافظه داخلی از طریق کارت حافظه وجود دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری سامسونگ برای این گوشی از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری One Ui 2.0 استفاده کرده است و شیائومی برای میان رده خود رابط کاربری Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ را در نظر گرفته است.

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 10

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ برای Galaxy A51 از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۲۰:۹ استفاده کرده است. این صفحه نمایش دارای Infinity-O است تا دیگر دوربین سلفی درون یک ناچ قرار نگیرد. نهایت روشنایی این نمایشگر ۶۳۶ و حداقل روشنایی آن ۱.۸ نیت است. این نمایشگر توانایی پخش رنگ‌ها با کیفیت sRGB را دارد و تفاوت رنگی در آن ۱.۸ است و این تفاوت رنگ در حالت سبز به ۵.۴ افزایش می‌یابد.

شیائومی برای Redmi Note 10 از نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد که البته نرخ نوسازی این نمایشگر ۶۰ هرتز است. این نمایشگر فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت است. نمایشگر این گوشی با استانداردهای HDR10 و HLG سازگاراست. شیائومی برای محافظت صفحه‌نمایش این گوشی از گوریلاگلس سه استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 10

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

سامسونگ بدنه Galaxy A51 را پلاستیک و کاملاً براق طراحی کرده است که در نسخه مشکی به شدت اثر انگشت را جذب می‌کند. نسبت صفحه‌نمایش این گوشی ۲۰:۹ و ابعاد آن برابر با 158.5x73.6x7.9 و دارای وزن ۱۷۲ گرم است. قاب پشتی این گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که تابش نور را در جهات مختلف پخش می‌کند و جلوه‌ ویژه‌ای به این دستگاه بخشیده است. فریم این گوشی از جنس پلاستیک است تا به غیر از نمایشگر یک محصول تمام پلاستیک باشد. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی به بازار عرضه کرده است.

شیائومی در طراحی Redmi Note 10 از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی استفاده کرده است که حدود ۸۴ درصد از فضا را در اختیار دارد و دوربین سلفی این گوشی درون یک پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است. این گوشی دارای وزن ۱۷۸.۸ گرم و ۸.۹ میلی متر ضخامت و ابعاد آن برابر با 160.5x74.5x8.3 میلی‌متر است. شیائومی این گوشی را در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار داده است. شیائومی برای این گوشی از استاندارد ضد آب IP53 بهره می‌برد که باعث می‌شود تا زیر بارش باران با خیال راحت از آن استفاده شود.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 10 و Galaxy A51 از نظر باتری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 10

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۳۳ وات

سامسونگ برای Galaxy A51 از یک باتری چهار هزار میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که یک شارژر سریع ۱۵ وات به همراه گوشی ارائه داده است که باتری این گوشی را می‌تواند در مدت دو ساعت از صفر تا ۱۰۰ شارژ کند. باتری این گوشی برای استفاده معمولی یک روز به راحتی دوام می‌آورد.

شیائومی برای Redmi Note 10 از باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپر و شارژر ۳۳ وات استفاده بهره می‌برد که شارژ این گوشی در مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه از صفر به ۶۵ درصد و در مدت ۷۳ دقیقه کامل شارژ می‌شود.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 10 و سامسونگ Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 10 با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. میان رده با کیفیت سامسونگ Galaxy A51 با داشتن ارگونومی و وزن مناسب بدنه، نمایشگر AMOLED، عملکرد رضایت‌بخش دوربین و شارژ دهی مناسب محصول مناسبی است و در مقابل میان رده شیائومی Redmi Note 10 دارای نمایشگر OLED، بلندگوهای استریو، استاندارد ضد آب IP53 و شارژر سریع است که آن را به یک محصول ارزشمند تبدیل کرده است. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خود بگیرید.

کد خبر 523561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    6 3
    شیائومی نوت ۱۰ رو باید با سامسونگ A22 مقایسه کرد نه با A51