کلاه آنتی باکتریال محصولی برای کمک به نوزادان نارس

« کلاه آنتی باکتریال دارای ویژگی نانومقیاس است؛ ذرات نانو توانایی دارد تا به غشای بیرونی ویروس و باکتری آسیب رسانده و آن‌ها را از بین ببرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، بخش زیادی از گرمای بدن نوزاد از قسمت سر وی خارج شود، بنابراین پوشاندن صحیح سر با استفاده از کلاهی سبک و با جنس مرغوب می‌تواند تا حد زیادی نور محیط را برای نوزاد کم کرده و حرارت بدن او را حفظ کند و به خواب راحت وی کمک کند. نوزادان نارس بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند و استفاده از محصولات آنتی‌باکتریال برای آن‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

جنس پارچه مورد استفاده، ابعاد و طراحی مناسب از جمله عوامل مهم در انتخاب کلاه برای نوزاد است و با توجه به امکان مرطوب شدن کلاه در تماس با سر و صورت نوزاد و در نتیجه امکان جذب باکتری‌ها در سطح کلاه، امروزه استفاده از پارچه آنتی‌باکتریال در بافت کلاه به عنوان روشی جدید مورد توجه قرار گرفته است. یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از پارچه پنبه‌ای آنتی‌باکتریال در تولید کلاه نوزاد، یکی از شرایط لازم برای سلامت بیشتر نوزادان را به ارمغان آورده است.

در همین رابطه مهدی زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌دلیل تولد نوزادان نارس زودتر از زمان موعد احساس پنج‌گانه این کودکان به صورت تکامل نیافته است و کوچک‌ترین فشار باعث ایجاد خراش و زخم پوست می‌شود که در ادامه به دلیل سیستم ایمنی ضعیف این نوزادان کوچک‌ترین خراش می‌تواند آن‌ها را در خطر مرگ قرار دهد.

وی افزود: کلاه آنتی باکتریال بدون دوخت طراحی شده است و این مزیت باعث می‌شود زمانی که کلاه روی سر نوزاد قرار می‌گیرد خط دوخت فشاری به جمجمه نوزاد وارد نکند. بینایی کودکان نارس تکامل پیدا نکرده و تماشای نوری که نوزادان معمولی را آزار نمی‌دهد، می‌تواند برای این نوزادان مضر باشد و حتی منجر به نابینا شدن شود؛ استفاده از کلاه آنتی‌باکتریال باعث می‌شود تا از چشم این نوزادان در برابر نورهای مزاحم محافظت شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده کلاه آنتی‌باکتریال گفت: از آنجایی که پرده گوش این نوزادان از ایمنی پایینی برخوردار است و صدای معمولی نیز برای گوش این نوزادان مضر است؛ ممکن است مشکلات زیادی برای شنوایی این نوزادان نارس به وجود بیاید؛ کلاه آنتی باکتریال قابلیت حفاظت از گوش کودکان نارس در مقابل صداهای مضر را دارد.

وی افزود: نوزادان نارس بدلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف احتمال آسیب پذیری بالایی دارند؛ برای محافظت این نوزادان باید از پوشش‌های آنتی‌باکتریال استفاده کرد. کلاه آنتی باکتریال دارای ویژگی نانومقیاس است؛ ذرات نانو توانایی دارد تا به غشای بیرونی ویروس و باکتری آسیب رسانده و آن‌ها را از بین ببرد.

زندی با اشاره اینکه بعد از تولید کلاه آنتی باکتریال سطوح این محصول به ذرات نانو آغشته می‌شود، گفت: ویژگی آنتی‌باکتریال این کلاه باعث می‌شود نیاز به کم‌تری شست‌وشو داشته باشد و از نوزاد در برابر ویروس‌ها یا باکتری‌ها محافظت کند. استفاده از ذرات نانو هزینه‌های تولید این نوع محصولات را افزایش می‌دهد و افزایش هزینه‌ها باعث می‌شود که قیمت محصول از قیمت رقابتی خارج شود.

کد خبر 523551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.