ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان/ تلاش برای حل مشکل آبیاری فضای سبز شهری

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر با توجه به ضوابط موجود و در مواردی که در حوزه اختیار شهرداری باشد، رسیدگی و اقدام می‌شود.

وی در زمینه مسئله آب‌های زیرسطحی و مسائلی که در شهرک «شکوه» ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: در خصوص مسئله آب‌های زیرسطحی در انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی»، لازم است جلسه ویژه‌ای برگزار و محدودیت‌ها و موانع موجود، به‌صورت کارشناسی بررسی شود.

سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به اینکه مسائل مربوط به فضای سبز شهر کرمان، قبلاً به عهده «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» بود و به‌طور متمرکز به این موضوعات پرداخته می‌شد، تاکید کرد: با تغییر ساختار و ماهیت «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» و گستردگی وظایف آن در قالب «سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری»، مشکلاتی ایجاد شد و در حال حاضر نیز به‌دلایل متعدد در زمینه تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری با مشکل زیادی مواجه هستیم.

پور اسماعیلی افزود: در حال حاضر، بسیاری از چاه‌های آب، EC بالای ۵۰۰۰ دارند و ۱۱ حلقه چاهِ در اختیار شهرداری خشک شده که به‌طور جدی به‌دنبال حل این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل، با هر سیاستی که بوده، مجوز انتقال آب در محدوده انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی» صادر شده است، افزود: امروز برای حل مشکلات مربوط به تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری در این محدوده، در تلاش هستیم تا هزینه مربوط به حفاری و انتقال آب که در دوره‌های قبل انجام شده، به قیمت روز محاسبه و دریافت، و با مبلغ دریافتی، لوله‌های موردنیاز جهت تأمین آب موردنیاز فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» خریداری شود تا مشکلات آبیاری فضای سبز این محدوده هرچه سریع‌تر برطرف شود.

سرپرست شهرداری کرمان در خصوص تصویب لایحه تخفیف در انبوه‌سازی در دوره گذشته شورا که یکی از اعضای شورا به آن اشاره کرد، گفت: چنین لایحه‌ای مصوب شده و تخفیف‌هایی در برخی پرونده‌ها داده شده که دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند و در حال بررسی این مسئله هستند.

پور اسماعیلی با اشاره به اینکه دو سه پرونده خاص در این مورد در حال بررسی است، اضافه کرد: ما هم در شهرداری به‌دنبال دفاع از حق شهروندان هستیم و پس از بررسی دستگاه‌های نظارتی، اگر قرار باشد مبلغی برگشت داده شود، سریعاً اقدام خواهد شد.

وی در خصوص رفع مشکل سدّ معبر، تاکید کرد: برای رفع مشکل سدّ معبر، تغییرات ساختاری و مدیریتی موردنظر شورا، بررسی و اعمال خواهد شد.

کد خبر 523540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.