سهم شهرداری کوت عبدالله از ارزش افزوده براساس سرشماری سال ۹۵ است

سرپرست شهرداری کوت عبدالله با بیان اینکه ارزش افزوده‌ای که در حال حاضر این شهرداری دریافت می کند بر اساس سرشماری سال ۹۵ با جمعیت ۵۶ هزار نفر است گفت: این در حالی است که این شهرداری به ۱۳۰ هزار نفر خدمات رسانی می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمد سنجری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این شهرداری در پرداخت حقوق و مزایای کارگران دارد پرداخت اندک ارزش افزوده است، این شهرداری به بخش وسیعی از شهرستان کارون و حتی اهواز خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر و عدم وجود زیرساخت‌ها همچنین افزایش چندین برابری هزینه خدمت رسانی، شهرداری کوت عبدالله نیاز به توجه ویژه در زمینه اختصاص اعتبار از محل قانون ارزش افزوده و تخصیص اعتبارات عمرانی دارد.

سرپرست شهرداری کوت عبدالله خاطرنشان کرد: علاوه بر این عدم تمایل بخش زیادی از شهروندان به ساخت و ساز به صورت قانونی و اقدام بدون اخذ پروانه ساختمان باعث شده است درآمدهای داخلی شهرداری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

سنجری تاکید کرد: شهرداری کوت عبدالله به بخشی از منطقه یک اهواز (کوی مشعلی) نیز خدمات می‌دهد این در حالی است که هیچ‌گونه درآمد و دریافتی از این محل ندارد.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد خوزستان نیز با وجود اینکه در نزدیکی شهرستان کارون قرار دارد و برای این منطقه آلایندگی به همراه دارد اما حق آلایندگی را تنها به اهواز پرداخت می‌کند و تنها آلایندگی این شرکت عاید این شهرستان می‌شود.

سرپرست شهرداری کوت عبدالله افزود: تعداد قابل توجهی کارگر مازاد در شهرداری کوت عبدالله از توابع شهرستان کارون مشغول به کار هستند که وجود نیروی مازاد باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت حقوق و مزایای آنها شده است.

سنجری گفت: افزون بر ۶۰۰ کارگر خدمات و فضای سبز و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در بخش‌های حراست و پشتیبانی ستادی و اجراییات در شهرداری کوت عبدالله مشغول به کار هستند که تعدادی از آنها مازاد بر نیاز شهرداری هستند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران حقوق کارگران این شهرداری را تا اردیبهشت ماه و بخشی دیگر تا تیرماه سال جاری پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: علاوه بر تأخیر در پرداخت حقوق، واریز نشدن حق بیمه کارگران این شهرداری در چند ماه از سال‌های گذشته باعث ناراضی آنان شده به طوری که چند بار برای پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب زدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 523538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.