بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بهبود حجم و ارزش معاملات و رشد قیمت‌ها و بهبود نسبت خریداران در بازار سرمایه در روزهای آتی دور از انتظار نیست، اکنون در اقتصاد ایران یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری بازار بورس خواهد بود و دیر یا زود مجدد حجم سرمایه‌های بیشتری به این بازار باز خواهد گشت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۲۹ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: پس از فراز و فرود روزهای گذشته امروز شاهد بازگشت شاخص کل پس از یک جریان شایعه سازی‌ها در بازار بودیم، مشخص نیست این شایعات از کجا ساخته می‌شود و چگونه بر بازار تأثیر می‌گذارد اما این تأثیر نبوده و امید است مردم اخبار بورس را از مراکز رسمی دنبال کنند.

بهبود حجم و ارزش معاملات و رشد قیمت‌ها و بهبود نسبت خریداران در بازار سرمایه در روزهای آتی دور از انتظار نیست، اکنون در اقتصاد ایران یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری بازار بورس خواهد بود و دیر یا زود مجدد حجم سرمایه‌های بیشتری به این بازار باز خواهد گشت، انتظار بهبود نسبت‌های مالی شرکت‌ها با گزارش‌های شش ماهه نیز وجود دارد.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هفت هزار و ۲۷۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هشت هزار و ۹۳۸ واحدی در سطح ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۵۱ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۹ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۴ هزار و ۹۳۹ و ۷۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۴۴۷ میلیون و دو میلیارد و ۷۰۴ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

دهقان دهنوی: روش جدید عرضه اولیه، اغواگری را در بورس کم می‌کند

رئیس سازمان بورس گفت: قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می‌کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.

اخبار شرکت‌ها

وآیند: تحصیل سهام شرکت سرمایه گستر ارغوان بابت تسویه بخشی از مطالبات این بانک از شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال به مبلغ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان

پیزد: هیأت مدیره قصد انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته را دارد.

وهور: انعقاد قرارداد EPC ساخت بلوک دوم نیروگاه سیرجان

لبوتان: دریافت افزایش نرخ ۱۶.۵ درصدی در گروه محصول رادیاتور

رمپنا: انعقاد قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان

خموتور: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی از محل سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی

اپال: واگذاری ۱۵ درصد فولاد سبزوار و شناسایی سود هزار و ۵۲۸ میلیارد تومانی

شپلی: افشای اطلاعات بااهمیت، راه اندازی ماشین ششم خط یارن پلی استر

شبریز: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی

فزرین: پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل سود انباشته به استحضار می‌رساند با عنایت به مذاکرات و تصمیمات متخذه در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص افزایش سرمایه، معادل ۱۹۴ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال از سود سال ۱۳۹۹ جهت پرداخت نقدی به سهامداران و الباقی به سود انباشته منتقل شد و مقرر شد هیأت مدیره ضمن بررسی و امکان‌سنجی سرمایه گذاری در طرح‌های جدید توسعه‌ای، در صورت نیاز اقدام به هدف گذاری و تدوین برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته کند.

شپنا: جهش قیمتی وکیوم باتوم، امروز در معاملات بورس کالا، ۱۵ هزار تن محصول نفتی ویژه وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان به قیمت پایه عرضه ۶۶ هزار و ۹۲۸ ریال با تقاضای سنگین خریداران رقابت شد و نهایتاً با جهش بیش از ۶.۱ درصد به نرخ میانگین ۷۱ هزار و ۴۱ تومان معامله شد. گفتنی است اکثر عرضه وکیوم باتوم شپنا در همین هفته گذشته حوالی ۶۶ هزار ریال معامله شده بود و حالا یک افزایش نرخ قابل توجه.

فولاد: فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۱۴ درصد تولیدات خود را به خودروسازان داخلی اختصاص داده است. صنایع خودروسازی برای ساخت بدنه و رویه خودرو، شاسی و رینگ به محصولات فولادی متعددی نیاز دارند و در سال‌های اخیر با پیشرفت در تکنولوژی و فناوری، ضرورت بهره‌مندی از ورق‌های گالوانیزه قوت گرفته است؛ از همین رو، شرکت فولاد مبارکه اصفهان از طریق خریداری شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، بخش اعظمی از نیاز خودروسازان به ورق‌های گالوانیزه را تأمین کرده و علاوه بر این، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اصلی قطعات فولادی موردنیاز کارخانه‌های خودروسازی داخلی، بیش از ۱۴ درصد از تولیدات محصولات خود را به این صنایع اختصاص داده است.

خودرو: افزایش تیراژ تولید موتورهای کم مصرف ایران خودرو

معاون تولید قطعات و مجموعه‌های ایران خودرو گفت: با توجه به الزامات و اهمیت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، تیراژ موتورهای کم مصرف افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

صدری افزود: در اختیار داشتن خطوط تولید موتورهای متنوع از توانمندی‌های قابل توجه گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می‌شود که شامل خطوط مونتاژ کامل موتورهای TU۵، TU۳،XU و EF۷ و خطوط ماشین‌کاری دو قطعه بسیار اساسی و مهم موتور، یعنی بلوک سیلندر و سرسیلندر موتورهای TU۵ ،TU۳ و XU است.

بازارهای جهانی

نفت:طبق گزارش سرویس تحقیقات انرژی HFI Research موجودی نفت خام ایالات متحده و پرمصرف‌ترین محصولات مشتقه آن به زیر سطح ۲۰۱۸ رسیده است. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط HFI Research ، ذخایر ایالات متحده در ۴ بخش-نفت خام، بنزین، تقطیر و سوخت جت-پایین‌تر از سطح ۲۰۱۸ قرار دارند. ذخایر پایین نفت خام و سوخت دلیل اصلی عدم کاهش قیمت بنزین پس از پایان شلوغ‌ترین فصل رانندگی است.

ذخایر نفت خام ایالات متحده با ۴۱۷.۴ میلیون بشکه در حدود هفت درصد کمتر از میانگین پنج ساله این زمان از سال است. مجموع موجودی بنزین موتور ۱.۹ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته و حدود چهار درصد کمتر از میانگین پنج ساله است. با وجود این واقعیت که برآوردها نشان می‌دهد تقاضای بنزین در ایالات متحده در حال تضعیف است، قیمت‌ها افزایش یافته است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 523534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.