تعهدات بیمه‌ای زائران اربعین اعلام شد

مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت که مسئولیت نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی(ع) را بر عهده دارد، تعهدات بیمه ای در قبال زائران اربعین ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ناصر شاهنده مدیر کل بازرسی سازمان حج و زیارت که مسئولیت نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی (ع) را بر عهده دارد، در توضیح تعهدات بیمه ایران که طرف قرارداد برای بیمه زائران امسال محسوب می‌شود، اظهار کرد: بیمه طرف قرارداد، بابت غرامت فوت به هر علت «عمر زمانی» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را متعهد شده است. پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی جزئی، دائم و ناشی از حادثه تا سقف ۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این هزینه‌ها با تأیید پزشک معتمد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت پرداخت هزینه‌های درمان بیمارستانی و جراحی به علت بیماری یا حادثه را تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال است.

شاهنده با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیر هوایی از زمان ورود به کشور عراق آغاز می‌شود و در طول مدت اقامت در بین راه و شهرهای زیارتی عراق «کربلا، نجف، کاظمین» ادامه می‌یابد، گفت: این پوشش بیمه‌ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه برای زائرانی که به صورت زمینی به کشور بازمی گردند تمهیدات بیمه‌ای و خدمات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه تعهدات بیمه‌ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از بازگشت به کشور است، گفت: در این میان اگر تا روز سوم بازگشت علائم کرونا در زائر ایجاد شد در صورت مثبت بودن تست کرونا، شخص مدنظر مشمول تعهدات بیمه‌ای خواهد بود.

مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت تاکید کرد: عوامل شرکت بیمه ایران در این ایام در عراق مستقر هستند و خدمات لازم را ارائه می‌دهند؛ بازرسی سازمان حج و زیارت و ناظران بخش بیمه‌ای و پزشکی نیز به صورت شبانه روزی در خدمت زائران عزیز خواهند بود و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

شاهنده به زائران توصیه کرد: با توجه به حضور زائران مختلف از شهرها و کشورهای گوناگون، حتماً استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی، شست شوی مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن دست‌ها و توجه به مسائل بهداشتی در زمان خوراک و استراحت در موکب ها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا زائران سفری همراه با سلامت و کرامت را در پیش داشته باشند.

کد خبر 523531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.