عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ شهریورماه

در این بسته خبری از تخریب اولین مجموعه بافت ناکارآمد شهری بیرجند تا اضافه شدن سه دستگاه خودروی گشت به شهرداری قدس و پاکسازی و تسطیح ۵۵۰ هزار متر مربع از فضاهای شهری نیشابور را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

برگزاری نشست توانمندسازی نواحی متصل و منفصل شهری مناطق سه‌گانه قزوین

سید مهدی کاظمی، سرپرست شهرداری قزوین در این نشست با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به انجام اقدامات عمرانی شهرداری همگام با مسائل فرهنگی در نواحی منفصل شهری گفت: باید تلاش شود مسائل و مشکلات موجود در نواحی متصل و منفصل شهری مطابق با فرهنگ و خواسته مردم آن منطقه مرتفع شود.

معاینات ادواری و واکسیناسیون کارگران شاغل شهرداری ساری

معاینات ادواری کارگران شاغل در مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه از دیگر اقداماتی بوده که در دستور کار مرکز بهداشت شهرداری ساری قرار گرفته و بر این اساس، قرارداد پزشک با این مرکز تمدید و این معاینات آغاز شده است.

پاکسازی و تسطیح ۵۵۰ هزار متر مربع از فضاهای شهری نیشابور

ناصر صدیقی، سرپرست شهرداری نیشابور از اجرای عملیات تسطیح و پاکسازی خاک و نخاله‌های رها شده در سطح شهر توسط شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری نیشابور با تلاش مجدانه در راستای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی و بیماری‌های مختلف فضاهای شهری، اقدام به تسطیح و پاکسازی حاشیه جاده‌های ورودی شهر، زمین‌های خالی و معابر کرده است.

تخریب و پاکسازی اولین مجموعه بافت ناکارآمد شهری بیرجند

علی عدل، سرپرست شهرداری بیرجند گفت: در پی بازدید سه روز پیش از این اماکن و مهلت ۴۸ ساعته به مالکین از سوی شهرداری، ظهر امروز مجموعه واقع در چهارراه عباس آباد تخریب و پاکسازی شد و تمامی موارد بازدید شده دیگر نیز حداکثر تا یک ماه دیگر ساماندهی می‌شود و این روند با کمک دستگاه قضا تا پایان شناسایی و تعیین تکلیف این مکان‌ها ادامه خواهد داشت.

اضافه شدن ۳ دستگاه خودروی گشت و کنترل خطوط به شهرداری قدس

ابوالقاسم شاه‌محمدی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری قدس در این خصوص گفت: با پیگیری به عمل آمده از سوی سازمان و با بودجه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال از سوی شهرداری قدس، ۳ دستگاه خودروی پژو جی ال ایکس صفر کیلومتر خریداری شده است‌.

تداوم اقدامات مقابله با کرونا در شهر سمنان

مجتبی اعوانی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از ادامه روند اقدامات مقابله با کرونا در این شهر خبر داد و گفت: طرح شستشوی و آهک پاشی محوطه سطل‌های زباله و پاکسازی و ضدعفونی مداوم سرویس‌های بهداشتی در تمامی سطح شهر سمنان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

ضرورت فرهنگ‌سازی آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان

بهزاد بذرگری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش تفکیک زباله با آغاز سال تحصیلی در مدارس و بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی برای این آموزش‌ها است.

تلاش برای حل معضلات میدان دام بجنورد

علی گودرزی، سرپرست شهرداری بجنورد درجلسه ای با حضور مدیران شهرداری و راهبر میدان دام، برای رفع مشکلات بهداشتی و محیطی میدان دام، اعلام ضرب الاجل کرد و گفت: تلاش ما رفع نواقصی است که طی بازدیدهای مشترک با مرکز بهداشت و دامپزشکی به آن اشاره شد.

انجام عملیات تنظیف و لکه گیری معابر سطح شهر زرند

محمد مهدی ضیاءالدینی، معاون خدمات شهری شهرداری زرند هدف از اجرای این عملیات را پاکسازی، تنظیف و شستشوی بعضی معابر، همچنین ایجاد محیط سالم برای شهروندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت نظافت معابر سطح شهر با همت کارگران خدوم خدمات شهری در وضعیت مطلوب است و این مهم تا پاکسازی کامل معابری که لکه گیری در آنها به انجام رسیده است، ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح‌های پیشگیری از آبگرفتگی در ساری

علیرضا حمیدی، معاون خدمات شهری شهرداری ساری از اجرای طرح‌های پیشگیری از آب گرفتگی در معابر و خیابان‌های ‏این شهر خبر داد.‏

کد خبر 523491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.