۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
احداث محله هوشمند در اسلوونی

شهرداری کرانج اسلونی از همکاری با هفت شرکت محلی برای ایجاد یک محله هوشمند در نزدیکی این شهر خبر داده است. پروژه آزمایشی موسوم به "Smart Mlaka" راهکارهایی را مطابق با دستورالعمل‌های شهرداری در زمینه ایجاد شهر کرنج به عنوان یک شهر هوشمند توسعه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتظار می‌رود پروژه در نهایت جمع‌آوری، نمایش، تجزیه و تحلیل داده‌ها از کنتورهای برق، گاز، آب و همچنین سنسورهای هوشمند برای محیط و ترافیک را امکان پذیر کند. هدف طرح این است که زندگی برای ساکنان محله هوشمند آسان‌تر شود و این ابتکار به عنوان الگویی برای پیاده سازی بیشتر توسط سایر شهرداری‌ها در اسلوونی و سایر نقاط دنیا شود.

یکی از مزیت‌های طرح قابلیت نمایش داده‌ها در پنل شهرداری است و همین ویژگی امکان نظارت بر داده‌های به روز را فراهم می‌کند. موارد زیر با سیستم جدید نظارت و مدیریت می‌شود:

روشنایی هوشمند: این سیستم مصرف برق و رد پای کربن را محاسبه کرده و امکان مقایسه بین داده‌های برق برای دوره‌های انتخاب شده و بین مناطق مختلف را فراهم می‌آورد. این امر باعث می‌شود روشنایی عمومی بسته به شرایط و نیازهای واقعی با حداقل نارضایتی برای ساکنان روشن و خاموش شود.

احداث محله هوشمند در اسلوونی

محیط هوشمند: این قابلیت به شهروندان اجازه دسترسی مستقیم به داده‌های کیفیت هوا را از طریق دستگاه اندازه‌گیری می‌دهد و هشدارهایی را در مورد خطرات احتمالی (آلودگی هوا، شرایط نامساعد جوی و غیره) به آن‌ها ارسال می‌کند.

ترافیک هوشمند: داده‌های مربوط به تراکم ترافیک و سرعت خودرو برای یک منطقه یا دوره زمانی خاص ارائه می‌شود. با استفاده از این افزونه شهرداری می‌تواند فعالیت‌های ایمنی مرتبط با ترافیک و همچنین عملکرد هوشمند علائم سیگنال‌های راهنمایی و رانندگی را بهتر مدیریت کند.

مدیریت هوشمند انرژی: امکان نظارت بر مصرف آب، برق و گاز با این قابلیت برای هر منطقه جغرافیایی امکان پذیر خواهد بود. شاخص‌های کلیدی مانند افزایش یا کاهش فشار آب، برق و گاز می‌تواند نشان‌دهنده نشت آب یا گاز باشد و به این ترتیب شرکت مسئول را نسبت به اقدام فوری آگاه می‌کند.

احداث محله هوشمند در اسلوونی

کد خبر 523455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.