«عدالت محوری» در مهدی‌شهر محقق می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر گفت: با انتخاب و حضور شهردار جدید، قطعا در این دوره از مدیریت شهری ارتقای راندمان کار، تولید خدمات و توزیع عدالت در سراسر شهر را شاهد خواهیم بود.

حبیب الله اقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه هر پنج عضو شورای شهر مهدی‌شهر به واسطه رأی شهروندان با توجه به سابقه کاری و حضور دائمی و آشنایی کامل با مشکلات شهر و مدیریت شهری وارد شورای ششم شدند، اظهار کرد: از آنجایی که من نیز در مدیریت شهری و فعالیت‌های مربوطه و مسائل اقتصادی سررشته دارم، به عنوان رئیس شورا موانع و مشکلات مدیریت شهری را احصا کرده و با همفکری اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که شهرداری باید انتخاب شود که کار بلد باشد و با حضور در شهرداری و کمیسیون‌ها، ماده‌های مختلف و تبصره‌ها را خوب بشناسد و در حل و فصل مسائل شهری با سابقه باشد تا بتواند مشکلات شهر را احصا و به خوبی برطرف کند و برنامه‌ریزی مطلوبی را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: از آنجایی که در شهرداری مهدی‌شهر توان مضاعف حرف اول را میزند و کار جهادی و برنامه‌ریزی دقیق نیز در رأس امور است و کاری که آغاز می‌شود باید به طور دقیق و در اسرع وقت انجام شود؛ به اتفاق اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که آقای علیرضا شربتدار را به عنوان شهردار مهدی‌شهر معرفی کنیم که قطعاً با حضور وی در این دوره سرعت کار، تولید خدمات و توزیع عدالت در سراسر شهر را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای شهر مهدی‌شهر با اشاره به توانایی بالای شهرداران قبلی مهدی‌شهر و برداشتن گام‌های مؤثر توسط آنها، تصریح کرد: عدالت محور بودن و تولید راندمان کاری بالا از اولویت‌های اصلی شورای ششم مهدی‌شهر برای سپردن سکان هدایت شهرداری به فردی متخصص و کاربلد بود که به اتفاق اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که شهر مهدی‌شهر برای داشتن چنین شهرداری باید فردی جوان، دارای سابقه کاری و مدارک و مدارج طی شده مربوطه در زمینه مدیریت شهری باشد.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۲۵ نفر به شورای شهر دعوت شدند و از آنها برنامه گرفته شد، ادامه داد: اعضای شورا در این مدت از این افراد دعوت و مصاحبه کرده و سوالات خود را پرسیدند که در نهایت پنج نفر را شایسته‌تر از دیگران تشخیص دادند.

اقیان اضافه کرد: این پنج نفر نیز مجدد برای ارائه برنامه و مصاحبه به شورا مراجعه کردند و در این بین علیرضا شربتدار با توجه به داشتن شاخصه‌های مربوطه و دارا بودن سابقه کاری در شهرداری سمنان از معاونت منابع و سرمایه انسانی تا سرپرستی شهرداری و تحقیق در خصوص عملکرد وی در دوران کرونا با توجه به پست معاونت شهردار، به این تصمیم مشترک رسیدیم که او به خوبی توانسته انجام وظیفه کند و برای شهرداری سمنان حضوری مؤثر داشته است.

وی گفت: همچنین با اطلاعات جمع‌آوری شده از نظر دلسوزی، پاک دستی و کاربلد بودن؛ آقای شربتدار به عنوان شهردار منتخب از هر لحاظ نمره بالاتری از دیگران اخذ کرد و بر این مبنا وی را به عنوان شهردار آینده مهدی‌شهر معرفی کردیم که امیدواریم ایشان بتواند همچون سنوات گذشته به خوبی بدرخشد تا اعضای شورای ششم مهدی‌شهر بتوانند جواب اعتماد و انتظار شهروندان را به خوبی جامه عمل بپوشانند و برآورده کنند.

اقیان با اشاره به این نکته که موضوع عدالت محوری و توزیع درست عدالت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در مدیریت شهری مهدی‌شهر وجود دارد، گفت: عدالت محوری در مدیریت شهری یعنی در تمام مناطق و محلات شهر به صورت یکسان خدمات رسانی شود. به عنوان مثال اینطور نباشد که در مهدی‌شهر به شهرک خاتم الانبیا طالب آباد و شهرک شهدای فاطمیه به طور ویژه نگاه کنیم و به دیگر نقاط شهر مانند شهرک المهدی، شهرک انقلاب، شهرک ۱۱ هکتاری و دربند هیچ توجهی نشود.

وی گفت: صحیح و مطلوب آن است تا به تمام کوچه پس کوچه‌های شهر حتی مناطق قدیمی به خوبی رسیدگی شود و عدالت مدیریت شهری در تمام نقاط شهر به اجرا در بیاید. این نکته به این معناست که تمام بودجه شهر به طور مثال نباید هزینه خیابان و میدان شهدا بشود و در طرف دیگر، تعریض خیابان امام که خواسته تمامی شهروندان مهدی‌شهر است به فراموشی سپرده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر افزود: باید یک برنامه‌ریزی منسجم و جامع داشته باشیم و با توجه به طرح تفصیلی شهر بتوانیم در تمامی نقاط شهر گام‌های مؤثر برداریم و پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام برسانیم و پروژه‌های جدیدی مانند پروژه کمربندی و فضای سبز تعریف کنیم که نیاز است آنها هم طرح جامعی داشته باشند و تمام این اوامر نیازمند حضور شهرداری کاربلد و معتمد مانند شهردار منتخب فعلی است که تعهد کاری بالایی دارد.

وی در خصوص طرح و مقایسه موضوع بومی و غیر بومی بودن انتخاب شهردار در مهدی‌شهر گفت: ما به عنوان شورای ششم شهر، هیچ وقت توانمندی افرادی که در مدیریت شهری در سنوات گذشته و حال حاضر حضور داشتند و خدمات شایانی را انجام داده‌اند نادیده نگرفتیم و قصد ما اتلاف سرمایه نیروی انسانی بومی نبوده است، بلکه خواسته ما این بوده که مدیریت شهری قوی‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم و چندین نفر نیروهای جدیدی را که در کنار شهردار منتخب مشغول می‌شوند را پس از کسب تجربیات لازم در سنوات بعدی به عنوان شهردار آینده انتخاب کنیم.

کد خبر 523445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.