دفاع مقدس موتور محرکه اتفاقات ارزشمند معاصر است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دفاع مقدس منبع غنی و درخشان ساخت سبک زندگی مسلمان انقلابی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حسامی در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز (دوشنبه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد خاطره و شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای وحدت، خدمت و امنیت و سلامت اظهار کرد: هر نظام اجتماعی و تمدنی بر اصول و آرمان‌های بنیادین استوار شده و ارزش‌های هر جامعه عامل و جوهره حرکت و پویایی آن است.

وی افزود: بسیاری از نظام‌های غیردینی و تهی از ارزش برای جلوگیری از رخوت و سست بنیادی نیازمند ایجاد و ساخت ارزش‌های کاذب و غیرواقعی هستند تا شاید زمینه پویایی و حرکت جامعه خود را فراهم کنند. از جمله ویژگی‌های بارز و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران برخورداری از حجم وسیعی از مبانی معرفتی ارزشمند و دستاوردهای بزرگ اعتقادی و ایدئولوژیک است که زمینه ساز حفظ و حیات و سرزندگی جامعه خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هشت سال دفاع مقدس از جمله ارزش‌های بنیادینی است که موتور محرکه بسیاری از فعالیت‌ها و اتفاقات ارزشمند معاصر بوده و منظومه‌ای معنایی و مفهومی گسترده است که برای عرصه‌های گوناگون زیست متعالی شهروندی برنامه و ایده دارد.

حسامی با بیان اینکه استخراج الگوهای گوناگون برای بخش‌های مختلف جامعه از مزیت‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس را باید در چهارچوب یک فرهنگ و با همه عناصر سازنده آن مورد مطالعه و بررسی قرار داد زیرا منبع غنی و درخشان ساخت سبک زندگی مسلمان انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت درست فرهنگ دفاع مقدس در قالب‌های معاصر و مورد نیاز جامعه از راهبردهای اصلی سیاست گذاران و مدیران کشور است. از امتیازات دفاع مقدس باید از تقویت روحیه خودباوری و هویت بخشی نام برد. اگر مدیران ما از الگوی پوشش‌های جهادی دفاع مقدس بهره ببرند بسیاری از مشکلات و مسائل امروز به سرعت حل خواهد شد.

کد خبر 523413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.