محور اصلی جشنواره "نمای مطلوب" مشارکت مردم در پدیده نما است

مدیر کل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به برگزاری جشنواره نمای مطلوب، گفت: محور اصلی در این جشنواره مشارکت و حساسیت مردم با پدیده نمای مطلوب ساختمان‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری قم، محسن صادقی امینی در آئین اختتامیه سومین جشنواره نمای مطلوب، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره مهندس غلامرضا جان قربان، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم اظهار کرد: این جشنواره آغازی است برای یک راه طولانی با اهداف فرهنگی که ادامه آن نیازمند اقدامات گسترده‌ای است.

وی با بیان اینکه مردم به سیمای شهری خود اهمیت می‌دهند، اظهار کرد: دست یابی به نمای مطلوب در استان در دستور کار مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم در خصوص تفاوت، جشنواره نمای مطلوب با دو جشنواره قبلی، تصریح کرد: محور اصلی در این جشنواره مشارکت مردم با پدیده نمای مطلوب ساختمان‌ها بود.

وی با اشاره به آثار این جشنواره، خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰۰ اثر از این جشنواره با محوریت نمای تاریخی، مسکونی و نامطلوب به دست رسیده که ۲۲ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

صادقی امینی در خصوص اقدامات صورت گرفته ضمن این جشنواره تصریح کرد: با همکاری مجموعه شهرداری و جهاد دانشگاهی قم، اقداماتی در زمینه‌ی تبلیغات محیطی جهت آگاه سازی و حساسیت مردم نسبت به نمای ساختمان‌ها و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی تولید شده است.

وی با اشاره به حساسیت مقوله نمای ساختمان‌ها از تشکیل کمیته‌های نمای منطقه‌ای و مرکزی خبر داد و گفت: در این راستا در کمیته هر منطقه ماهیانه سه جلسه برای رسیدگی به این مورد برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به مقوله نما تکانی، خاطر نشان کرد: هدف بعدی این جشنواره توجه به نمای محله محور است که در همین راستا سیاست‌های تشویقی برای همشهریانی که اقدام به نما تکانی می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی قم، شورای اسلامی شهر و همچنین مشارکت شهروندان و هنرمندان گفت: امیدواریم در آینده اقدامات مؤثر دیگری را نیز در خصوص دست یابی به نمای مطلوب در استان شاهد باشیم.

کد خبر 523399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.