نصب آبخوری سنگی جدید در ۴۵ نقطه پرتردد کلانشهر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از نصب ۴۵ آبخوری سنگی جدید با طراحی ایرانی-اسلامی در نقاط پرتردد و شاخص کلانشهر مشهد خبر داد.

سیدمحسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رشد و توسعه کلانشهر مشهد در سال‌های اخیر و افزایش تعداد زائران و مجاوران حریم نورانی رضوی باعث شده تا مدیریت شهری ارتقا کیفی و کمی انواع مبلمان شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد؛ چرا که مبلمان شهری علاوه بر زیبایی بصری محیط شهری، نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه و رضایتمندی زائران و مجاوران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آبخوری‌ها یکی از مهم‌ترین مبلمان‌های شهری هستند و در حال حاضر بیش از ۴۵۰ عدد آبخوری و آب‌سردکن در سطح شهر جانمایی شده است، اما طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده تا با طراحی‌های متناسب با معماری ایرانی-اسلامی، آبخوری‌های جدیدی در نقاط مختلف شهر نصب شود تا هویت بصری و زیبایی منظر شهری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا کار طراحی آبخوری‌های سنگی جدید از مدتی قبل آغاز شد و در مرحله اول، نصب ۴۵ عدد آبخوری سنگی در نقاط پر تردد شهری در دستور کار قرار گرفت که تا کنون پنج مورد آن در خیابان‌های امام رضا، طبرسی، شیرازی و احمدآباد نصب شده است.

وی تصریح کرد: هر کدام از این آبخوری‌ها دارای ظرفیت چهار عدد خروجی آب شرب هستند و با توجه به استفاده مداوم از آنها تلاش شده است تا از با کیفیت ترین سنگ‌های موجود در ساخت این نوع از آبخوری‌ها استفاده شود.

رهنمایی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلی آبخوری‌های سطح شهر به صورت مداوم، توسط نیروهای خدمات شهری مستقر در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد ضدعفونی می‌شوند.
 

کد خبر 523396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.