۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کلاس مربیگری توخل برای لیگ برتر

سرمربی آلمانی تغییراتی کلیدی در نیمه دوم ایجاد کرد تا پیروزی ۳-۰ آبی پوشان در دربی لندن را تضمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، در حالی که چلسی بدون شک قطعه گمشده خود در این فصل را در روملو لوکاکو پیدا کرده، شکی نیست که مرد اول اثرگذار این تیم از ابتدای سال ۲۰۲۱ توماس توخل بوده است.

سرمربی آلمانی مطمئناً تیمی در اختیار دارد که هر مربی در جهان دوست دارد با آن کار کند، اما شیوه‌ای که توخل در چلسی پیاده کرده و روندی که او پس از جایگزینی‌اش با لمپارد در لندن شروع کرد، باعث شده تا توانایی‌های بالای مربیگری او بیش از پیش مشخص شود.

در نیمه اول دربی شمال لندن، مشخص بود که نونو اسپیریتو برنده نبرد تاکتیکی مقابل توخل است. سرمربی پرتغالی از سیستم پرس غیرمعمولی پرده برداشت که برگ برنده آن‌ها بود و بازی‌سازی چلسی به همین دلیل با مشکل بزرگی مواجه شده بود. با این حال چلسی توانست با استفاده از مدافعان درخشان خود مانند تیاگو سیلوا و آنتونیو رودیگر نتیجه را مساوی نگه دارد و در زمان مناسب نیز با اضافه شدن این مدافعان و گلزنی آن‌ها، سه امتیاز مهم این بازی را کسب کند.

توخل در همان نیمه اول سعی کرد مشکلات را برطرف کند و بازیکنانی مانند لوکاکو، کای هاورتز و میسون مونت بارها به کنار خط رفتند تا دستورات تاکتیکی فردی را از توخل دریافت کنند. با این حال در فرصت بین دو نیمه همه معادلات تغییر کرد و سرمربی آلمانی موفق شد نیمه مربیان را کاملاً به سود خود کند.

وی در مصاحبه با اسکای اسپورت در خصوص عملکرد تیمش برابر تاتنهام گفت: من از ۴۵ دقیقه اول کاملاً ناراضی بودم. به طور کلی ما در دوئل‌ها و موقعیت‌های ۵۰-۵۰ انرژی لازم را نداشتیم و نمی‌توانستیم اثر مناسب را روی روند و جریان بازی بگذاریم.

سرمربی چلسی در خصوص شرایط نیمه دوم اظهار کرد: در نیمه دوم عملکرد بسیار خوبی داشتیم و مستحق برد بودیم. واکنش بازیکنان به تاکتیک‌ها بسیار خوب بود و بنابراین از عملکرد نیمه دوم راضی هستم.

از ابتدای فصل لیگ جزیره، چلسی در ۶ بازی خود در همه رقابت‌ها شکست نخورده و تنها یک گل دریافت کرده است که این گل نیز توسط محمد صلاح از روی نقطه پنالتی زده شد. آن‌ها بازی‌های خارج از خانه‌ای با لیورپول، آرسنال و تاتنهام انجام داده‌اند و با این وجود شرایط بسیار خوبی دارند. این روند باعث می‌شود تا چلسی به همراه لیورپول و منچستریونایتد در بالای جدول با امتیازات برابر قرار بگیرد و بدون شک می‌توان شاگردان توخل را از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل دانست.

کد خبر 523382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.