آمادگی تأمین ناوگان سرویس مدارس/به کارگیری رانندگان واکسینه شده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آمادگی تاکسیرانی های شهری و شهرداری‌ها برای تامین ناوگان لازم سرویس مدارس خبر داد و گفت: منتظر درخواست آموزش و پرورش و اعلام برنامه اجرایی و همچنین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی در تشریح روند ایجاد آمادگی برای تأمین ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: فراخوان و ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دانش آموزی بر بستر سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و به پایان رسیده است. به این ترتیب بر اساس وظیفه‌ای که ما در بخش شهری برعهده داریم در حال حاضر شناسایی شرکت‌ها انجام شده است.

وی افزود: در ادامه فرایند تأمین ناوگان سرویس مدارس، مرحله تعیین صلاحیت رانندگان در حال انجام است و آمادگی ارائه خدمات بر اساس وظیفه‌ای که داریم فراهم شده است؛ اما منتظر برنامه‌هایی هستیم که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش اعلام می‌شود. بی تردید لازم است برنامه‌های اجرایی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود تا امکان ساماندهی فراهم شود که در این راستا مقدمات کار فراهم و ناوگان تأمین و آماده اجرا هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای ثبت نام رانندگان سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید توسط شهرداری‌ها انجام شده است و این افراد در گروه حمل و نقل عمومی قرار دارند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رانندگان سرویس مدارس نیز برای تزریق واکسن کرونا در اولویت قرار گرفته‌اند. در بحث سرویس مدارس آن بخش که تاکسی بودند واکسیناسیون انجام شده و بخشی که شخصی هستند باید ابتدا شناسایی می‌شدند که این کار انجام شده و فرایند واکسیناسیون آنها در حال انجام است. برای رانندگان سرویس حتماً از افرادی که واکسینه شده‌اند استفاده خواهد شد.

ضامنی ادامه داد: در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اجرایی، آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیأت وزیران به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات، در سال ۱۳۹۷ در کارگروه ماده ۱۹ تصویب و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و به تبع آن اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ایجاد شد بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های حمل و نقل دانش آموزی تنها سامانه مجاز برای ثبت نام از دانش آموزان و رانندگان، سامانه سپند به نشانی WWW.IRTUSEPAND.IR است.

منبع: ایسنا

کد خبر 523371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.