ناظم‌زاده: امیدواریم بحث خانه احزاب در این دولت به نتیجه برسد

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: موضوع مهمی که در دولت پیشین هم پیگیری نشد، بحث خانه‌ای احزاب بود که امیدواریم در این دولت به نتیجه برسد.

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با خبر نگار ایمنا در ارتباط با مطالبات مردم اصفهان از استاندار جدید اظهار کرد: استاندار بالاترین مقام اجرایی هر استان بوده و قطعاً مطالبات مردم اصفهان از وی همان مواردی است که از دولت انتظار دارند؛ مهم‌ترین نیاز بحث سلامت و پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تأمین نیازهای سلامت عموم مردم و تسریع و تسهیل آن است.

وی افزود: بحث اشتغال و معیشت در استان موضوع دیگری است که دولت جدید نیز با این شعار روی کار آمد و نظر بر این داشت که دولت‌های پیشین و مستقر قبلی نمی‌توانستند آن را حل کنند و ما می‌توانیم. نکته بعدی بحث بررسی مطالبات مردم به شکل بومی بوده که مهم‌ترین آن بازگردانی رود خانه زاینده‌رود است؛ این رودخانه شاهرگ اصلی استان بوده که حدوداً ۱۶ سال پیش و در اواخر دهه ۸۰، رئیس جمهور وقت موجب برداشت‌های نادرست و اضافی در بالا دست زاینده رود شد. البته کسی با برداشت صحیح و مجار به گونه‌ای که سهم طبیعت و مردم پایین دست حفظ بشود مشکلی ندارد، اما بازگرداندن رودخانه زاینده‌رود به حالت عادی هرچند دشوار، اما باید در دست دستور کار قرار بگیرد. برای ما قابل درک است که این کار تنها وظیفه استاندار نبوده و باید حوزه‌ای و منطقه‌ای و حتی ملی برای آن تلاش کرد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با اشاره به رفتار استاندار با احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: نمی‌توان از زبان مردم سخن بگوییم، اما فعالان سیاسی که جناح متفاوتی با دولت فعلی دارند خواسته‌اند همانگونه که در دولت قبلی با فعالان سیاسی رفتار شد، اجازه فعالیت داشته باشند. موضوع مهم دیگر در این زمانه که در دولت پیشین هم پیگیری نشد، بحث خانه‌ای احزاب بود که امیدواریم در این دولت به نتیجه برسد.

ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: استاندار جدید اصفهان می‌تواند با ابتکار عمل و اختیاراتش، دستگاه‌های اجرایی استان را برای چابک کردن در نظام اداری راهنمایی و رهبری کند، اما در زمینه برخی مسائل نمی‌توان از استاندار انتظاری داشت، در زمان استاندار فعلی شاهد آن بودیم که وی برای تعطیل کردن ادارات دولتی نیاز به مجوز از وزارت کشور، شورای امنیت و نهادهای پایتختت نشین داشت که البته باعث تأسف است.

کد خبر 523365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.