نعیمی: ایران سد کاغذی تحریم سوخت لبنان را شکست

یک کارشناس مسائل لبنان گفت: در حالی که کشورهای غربی هرگونه ارسال سوخت به لبنان را ممنوع کرده و مدعی بودند که هیچ کشوری جرأت ارسال سوخت به این کشور را ندارد، خوشبختان جمهوری اسلامی توانست طی اقدامی شجاعانه و با همکاری حزب الله، سد کاغذی تحریم سوخت لبنان را بشکند.

مصیب نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ارسال سوخت ایران به لبنان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته کشورهای غربی با توصیه رژیم صهیونیستی اقدامات ظالمانه و غیر قانونی را علیه مردم لبنان انجام دادند.

وی افزود: سوخت مردم لبنان طی سال‌های گذشته در گرو چند شرکت انحصار طلب فرانسوی بود و به جز این شرکت‌ها کشوری اجازه به ورود به عرصه تجاری مهم را نداشت به همین دلیل کشورهای غربی سعی داشتند با اعمال فشارهای متعدد به ویژه در زمینه ارسال سوخت به لبنان به سلطه‌گری خود در این کشور ادامه دهند.

این کارشناس مسائل لبنان خاطرنشان کرد: با ارسال سوخت از ایران به لبنان، انحصار شرکت‌های غربی در این راستا شکست و مضاف بر این سلطه طلبی قدرت‌های استکباری در لبنان به نوعی پایان یافت.

نعیمی یادآور شد: در حالی که کشورهای غربی هرگونه ارسال سوخت به لبنان را ممنوع کرده و مدعی بودند که هیچ کشوری جرأت ارسال سوخت به این کشور را ندارد، خوشبختان جمهوری اسلامی توانست طی اقدامی شجاعانه و با همکاری حزب الله، سد کاغذی تحریم سوخت لبنان را بشکند.

کد خبر 523364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.