توریستی بودن «چلگرد» درآمدی برای شهر ندارد

سرپرست شهرداری چلگرد، گفت: توریستی بودن شهر درآمدی برای آن به دنبال نداشته است.

سیاوش مهری بابادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری این شهر فاقد ساختمان اداری است که با توجه به اهمیت این پروژه، احداث و تکمیل آن در سال آینده در دستور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهر چلگرد فاقد پارک و شهربازی است، افزود: این شهر مسافت طولانی با سایر شهرهای استان دارد لذا وجود یک پارک می‌توانست مکان مناسبی برای تفریح و بازی کودکان فراهم کرده و مؤثر در شهر گردی شهروندان باشد تا برای بهره‌مندی از یک فضای مناسب به شهرهای اطراف نروند.

سرپرست شهرداری چلگرد تاکید کرد: همچنین وجود یک پارک برای استقرار کوتاه مدت مسافران و گردشگران در شهر هم لازم است.

وی ادامه داد: چلگرد به عنوان مرکز شهرستان کوهرنگ فاقد سیستم فاضلاب شهری است که این امر شایسته یک شهر توریستی نیست و مصائب فراوانی برای مردم و گردشگران ایجاد کرده است که تصمیم مرتفع کردن این مشکل است.

مهری بابادی اظهار کرد: شهرداری چلگرد از سال‌های گذشته حدود دو میلیارد تومان دیون دارد و متأسفانه فاقد درآمد پایدار است لذا توسعه گردشگری در شهر با کمک دیگر متولیان می‌تواند موجب رفع این مهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون خدمات بسیاری به گردشگران ارائه می‌شود، اما این امر برای شهر درآمدی ایجاد نکرده است.

سرپرست شهرداری چلگرد یادآور شد: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود سه هزار نفر جمعیت دارد که در تابستان به دلیل وجود گردشگر تقریباً به ۴۰ هزار نفر می‌رسد لذا خدمات به این تعداد ارائه شده اما درآمد در حد جمعیت کمتری است.

وی گفت: طرح جامع و تفصیلی با مغایرت‌های فراوان در شهر روبرو است و همین امر یک معضل شده که نارضایتی فراوان شهروندان را در پی داشته لذا در این خصوص طی قرادادی با مشاور اصلاح و بازنگری طرح جامع صورت خواهد گرفت.

مهری بابادی تاکید کرد: شهرداری در نگهداری فضای سبز مشکل دارد زیرا این منطقه عشایری است و تردد دائم موجب آسیب به آن می‌شود.

وی تصریح کرد: آب منطقه‌ای استان اصفهان در چلگرد دارای باغ و ساختمان است که این باغ‌ها بلا استفاده بوده و متأسفانه عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده و مالیات آن را به استان‌های اطراف پرداخت می‌کند و سرانه درآمدی برای چلگرد ندارد که پیگیری شده، اما در این زمینه هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

کد خبر 523306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.