روحیه ایثار و از خود گذشتگی و اخلاص شهدا را باید به نسل جوان انتقال دهیم

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت تهیه تاریخ شفاهی دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این مهم است که روحیه ایثار، از خود گذشتگی و اخلاصی که شهدا داشتند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

انسیه خزعلی در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز علاقه‌مندی به همکاری و تعامل با سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و جانفشانی ها، ایثارگری‌ها و آثار ماندگار دفاع مقدس، با هیچ اثر هنری، صنعتی، فنی و هیچ ثروتی از لحاظ ماندگاری برای جوانان ما به عنوان سرمایه‌های انسانی قابل مقایسه نیست.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: این مهم است که روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و اخلاصی که شهدا داشتند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم. درسی که شهید سلیمانی داد همه را منقلب و دوباره احیاء کرد.

وی ادامه داد: باید از خاطرات عزیزانی که باقی مانده‌اند تاریخ شفاهی منسجمی تهیه شود و در دسترس جوانان قرار گیرد، آثاری که بتواند لطافت‌ها را همراه با مقاومت‌ها بیان کند.

خزعلی افزود: وظیفه حکومت اسلامی رفع هر گونه محرومیت از جامعه است و نگاه ما این است که معاونت بتواند مرکزی شود برای حرکت‌های جهادی در همه جهات.

در این دیدار مریم مجتهد زاده ضمن تبریک به مناسبت انتصاب ایشان و معرفی همراهان خود تاکید کرد: تعاملاتی در دولت‌های قبل با معاونت امور زنان و خانواده صورت گرفته ما همچنان خواستار ادامه تعامل و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مهمترین برنامه ما اجرای طرح گفتمان فاطمی است که بر اساس اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی می‌باشد.

در ادامه علمداری از فعالین و خیرین حوزه زنان و خانواده سازمان به بیان ظرفیت‌های موجود حوزه کاری خود در زمینه صنعت ضمن تاکید بر محرومیت زدایی با تکیه بر ایجاد صنایع مادر و پایدار در مناطق محروم و همچنین مناطق مرزی و استراتژیک به عنوان پشتوانه مالی در برنامه‌های فرهنگی و اقدامات خیرخواهانه گفت: مجموعه صنعتی امید نور با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی ویزدعمده فعالیت خود را در صنعت فولاد و همچنین اخیراً در صنعت خودرو قرار داده است.

علمداری با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگی اصلی ترین مأموریت ما زمینه سازی برای بیداری اسلامی، تمدن نوین اسلامی و نهایتاً بسترسازی ظهور است گفت: از جمله کارهای پژوهشی که نقشه راه آن از قرآن استخراج شده برگزاری کار گاه‌های آموزشی با موضوعات: خودآگاهی، خودسازی و خودشناسی با همکاری بسیج در مساجد و مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها در سه استانی که فعالیت اقتصادی دارند در حال برگزاری است که دستاوردهای ارزشمندی به همراه دارد.

این کارآفرین سپس به فعالیت‌هایی که در زمینه خیریه صورت پذیرفته پرداخت و تصریح کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه ما در زمینه نگهداری از ایتام با رویکرد پرورش اسلامی است که تمامی فرزندانی که امکان حضانت و واگذاری به عنوان فرزند دائم را ندارند چه به صورت موقت و چه دائم شامل این طرح هستند.

وی با اشاره به بند هفت بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص سبک زندگی و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: بخش اصلی فعالیت ما گفتمان فاطمی با رویکردی واحد و برگرفته از زندگی حضرت زهرا سلام ا.. علیها و با هدف شکل گیری وفاق اندیشه‌ای و عملی در سطح ملی و بین‌المللی است به همین منظور دبیرخانه‌ای در سازمان ایجاد شده که با سازمان‌های مختلف مانند مجمع جهانی اهل بیت، تقریب مذاهب و جامعه المصطفی در ارتباط است.

آمره مسئول بین‌الملل گفتمان فاطمی در زمینه فعالیت‌های این حوزه ضمن اشاره به ارتباط‌گیری با بانوان شاخص محور مقاومت در کشورهای لبنان سوریه فلسطین بحرین یمن عراق و همچنین کشورهای شمال آفریقا گفت: خواهش ما از معاونت این است که ما را بازوی اجرایی خود به عنوان پلی برای ارتباط با زنان محور مقاومت بداند.

حنانه صفوی مسئول میز زنان و خانواده سازمان ضمن اشاره بر وجود تفاوت بین تصویر ارائه شده از زن مسلمان با واقعیت زنان مسلمان گفت: هدف ما ارائه تصویر درست و چهره واقعی زن مسلمان به جامعه جهانی است و به دنبال برقراری تعاملات علمی عملیاتی در حوزه زنان و خانواده بین کشورهای هستیم.

در ادامه کوهساری معاون فرهنگی سازمان به تشریح فعالیت‌های فرهنگی در حوزه خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت و گفت: از مهمترین فعالیت‌های ما طرح خادم الشهدا است که از گروه‌های مردمی داوطلب که تمایل به خدمت رسانی هستند حمایت می‌کنیم.

کد خبر 523281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.