بارسا در آماده باش کامل؛ تابستان سال بعد هم داغِ داغ است؟

تابستان امسال برای برخی تیم ها در بازار نقل و انتقالات، دیوانه وار سپری شد، بارسلونا هم که مسی را از دست داده، سال آینده برنامه های خاصی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تابستان امسال، فوتبال اروپا یک پنجره‌ی نقل و انتقالاتی دیوانه وار را تجربه کرد. فقط کافی است نگاهی به لیست بازیکنانی که در این پنجره، تیم‌هایشان را عوض کردند و جا به جا شدند بیاندازید تا متوجه این مهم شوید. سالی که لیونل مسی و رونالدو از تیم‌هایشان جدا می‌شوند، سرخیو راموس رئال را ترک می‌کند و کلی داستان غیر قابل تصور دیگر رخ می‌دهد.

بین تیم‌هایی که امسال در بازار نقل و انتقالات تحرک بیشتری داشتند و حاضر بودند، به جرأت می‌توان گفت که چلسی، یونایتد، پاریس و اتلتیکو گوی سبقت را از بقیه ربودند و موفق شدند به اهداف خود برسند.

چلسی لوکاکو را از اینتر خرید تا مشکل گلزنی این تیم با ورود قاتل تنومند بلژیکی حل شود. آنها با گرفتن سائول خوش فکر از لوس بلاکوس، خط هافبکشان را ترمیم کردند. شیاطین سرخ انگلیس هم علاوه بر واران قدرتمند در خط دفاع، در پست وینگر سانچو را به آرزویش رساندند و از وستفالن راهی تئاتر رؤیا کردند. آنها حتی رونالدو را هم به صورت غیرمنتظره‌ای به اولدترافورد آوردند تا دیگر سولسشر بهانه‌ای برای جام نیاوردن نداشته باشد.

پاریس هم انگار نه انگار کرونایی وجود داشته، آنها برخلاف اقتصاد متلاشی شده‌ی سایر باشگاه‌ها، با تکیه بر پول نفت عرب‌ها، ستارگان دنیا را در پایتخت فرانسه جمع کردند و یک کهکشان جذاب برای تحقق هدف ناصر الخلیفی (مالک PSG) ساختند و فقط قهرمانی اروپا می‌تواند این خریدها را موفقیت‌آمیز جلوه بدهد.

و در نهایت هم اتلتیکو هم با خرید بازیکنانی همچون دی‌پائول، کونیا و البته برگرداندن گریزمان، تلاش کرد تا از قافله‌ی تقویت خودش مثل سایر بزرگان عقب نماند تا بلکه بتواند قهرمانی اش را مجدداً در لالیگا تکرار کند.

تابستان امسال در بازار، وضعیت برای باشگاه‌های دیگر کمی متفاوت بود. مثلاً رئال مادرید به مهمترین هدف خودش که نرسید هیج، بلکه ۲ مدافع اصلی خودش را هم از دست داد، اتفاقی که هواداران سفید پوشان را تا مرز سکته پیش برد.

سیتی در انگلستان مثل همیشه خرج زیادی متحمل شد چون هیچ مشکلی آنها را تهدید نمی‌کند و آنها هم مثل پاریس، به ثروت نفتی شیخ منصور می‌نازند. آنها درست است که توانستند یکی از بهترین بازیکن‌های لیگ را برای خط هافبکشان جذب کنند (گریلیش) اما عدم پرواز کین به سمت اتحاد؛ باعث شد پپ ناامید شود. هرچند فصل پیش هم در این پست، نابغه‌ی اسپانیایی از دیبروینه ی با خصوصیت هافبک تهاجمی استفاده می‌کرد اما قرار دادن فران تورس در بازی‌های ابتدایی امسال شاید بیانگر این باشد که گواردیولا امسال نقشه‌ی دیگری در سر دارد.

لیورپول کلوپ که مالکان آمریکایی خشکی دارد و سخت دست به جیب می‌برند و البته بایرنی که هرگز بی گدار به آب نمی‌زند و خرج الکی نمی‌کند، هم از جمله تیم‌های بی سر و صدای امسال بودند و فقط با جذب یکی دو مهره کار خودشان را به پیش بردند.

در ایتالیا هم بانوی پیر در خرید، مثل لیورپول و مونیخ عمل کرد اما فروش رونالدو شاید این تیم را با با فقر گلزنی مواجه کند، هرچند این نکته هم باید اضافه شود که فقط جذب لوکاتلی هم ممکن است نتواند مشکلات خط هافبک این تیم را کم کند و مکس آلگری هم مثل همین الآن که نتایج افتضاحی گرفته، در ادامه کار سختی داشته باشد.

روسونری هم که قرار بود با رفتن به لیگ قهرمانان وضعیت بهتری پیدا کند، در همان ابتدا ۲ شوک خیلی بد دریافت کرد. هرچند که حضور بهترین دروازبان لیگ فرانسه نگذاشت بحرانی روی خط دروازه میلان پیش بیاید اما رفتن هاکان به رقیب همشهری (اینتر) از بار فنی تیم مقداری کم کرده است.

در بین همه ی تیم‌های اروپایی، بارسلونا وضعیت به مراتب اسفناک‌تری داشت. از دست دادن مسی ناامیدی بزرگی را به وجود آورد و خواب خوراک از عاشقان کاتالان‌ها گرفته، شرایط تیم و نیمکت مربیگری اسف بار است. آن‌ها امیدوارند که جوانان این تیم در کنار بازیکنانی مثل دپای و فرانکی دیونگ آینده‌ی این تیم را شکل بدهند اما اتفاق افتادن این موضوع علاوه‌بر زمان‌بر بودن، مسئله‌ای قطعی هم نیست.

لاپورتا اما از همین حالا برای فصل آینده برنامه‌های جذابی برای رساندن آبی اناری‌ها به قله‌ی اروپا دارد. او اول به دنبال عزل کومان است. درحال حاضر مذاکراتی با لایپزیگ آلمان و دنی المو انجام داده تا برای پایه گذاری دوباره ی سیستم تیم حول محور مدرسه فوتبال بارسا (لاماسیا) این بازیکن را به چنگ بیاورد.

برای خط هافبک او پل پوگبا ستاره فرانسوی را مد نظر دارد که قراردادش فصل بعد با منچستر یونایتد تمام می‌شود و حتی ۶ پاس گل تا اینجای لیگ برتر به هم تیمی‌های خود داده است، لاپورتا برای جذب پل با رایولا که دوستی دیرینه ای دارد، گفتگو کرده است. هرچند این را هم باید مد نظر قرار داد که رئال مادرید هم سالیان زیادی است که هافبک فرانسوی را مد نظر قرار داده است.

در خط حمله که شرایط خاصی حاکم است دیگر مسی نیست، این مدیر، امباپه ای را مد نظر دارد که همواره از عشقش به پوشیدن پیراهن رئال سخن گفته و البته ارلینگ هالند ستاره نروژی تیم فوتبال دورتموند که عملکرد مخوفی داشته و به بچه غول مشهور شده است.

امباپه سال بعد بازیکن آزاد است و باید خودش تصمیم بگیرد که چکار کند، هالند هم تابستان سال آینده بند فسخش با زنبورها به ۷۵ میلیون یورو تقلیل پیدا می‌کند تیم‌های زیادی او را دوست دارند. اگر بارسا هر دو را بخواهد؛ جذبشان با توجه به شرایط مالی بد فعلی بلوگرانا عجیب و دور از ذهن است.

اما اگر فقط یکی از آنها را بخواهد، باید دید کدام یک را ترجیح می‌دهد. هرچند به نظر می‌رسد که هالند بیشتر به سبک آبی اناری‌ها می‌خورد و با توجه به حضور دیپای در پست وینگر، آنها قید امباپه را خواهند زد و از طرفی خود هالند هم مایل است به نوک حمله بارسا که الان خالی است، برود.

کد خبر 523243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.