بانکی‌پور: در زمینه انتخاب استاندار نباید انحصاری برخورد کرد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب استاندار اصفهان گفت: آنچه که اجماع نمایندگان و علمای اصفهان به آن معتقد هستند، جامعیت بین جبهه انقلابیون است؛ نباید انحصاری برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین بانکی پور فرد امروز -۲۸ شهریورماه- با حضور در صحن علنی دهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از انتخاب شهردار اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم جلسات ماهیانه با موضوع مشخص داشته باشیم تا جلسات از موضع گفت و شنود خارج شده و به نتیجه برسد.

وی افزود: موضوع فرونشست بحران فوق‌العاده‌ای است که نگاه جدی می‌طلبد. مشکلات اصفهان زیاد است، اما اولین و مهمترین مشکل اصفهان آب بوده و هست و خواهد بود. در مجمع نمایندگان استان ۷۰ تا ۸۰ درصد جلسات با محوریت آب برگزار می‌شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد دادیم برای اصفهان نماینده ویژه آب داشته باشیم که هیچ کار و دغدغه دیگری نداشته باشد.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اصفهان ستیزی از دیرباز وجود داشته و چه در خارج و چه حتی در خود اصفهان وجود دارد و دلیلش این است که روایت درستی از اصفهان به بیرون داده نشده است. در مسائل فرهنگی همه از زرنگی و برخورداری اصفهانی‌ها یاد کرده و از آن استقبال می‌کنند، اما در مسائل سیاسی این موضوع شکل دیگری پیدا می‌کند. به عنوان مثال می‌بینیم که پروژه بهشت آباد متوقف می‌شود.

وی افزود: نمایندگان خوزستان یا شهرکرد که گاهی علیه اصفهان صحبت می‌کنند، افراد متدین و انقلابی هستند، اما تصویر ظلم جلوی چشم آن‌هاست که بر اساس دغدغه عدالت خواهی است نه زیاده خواهی. رسانه‌های مجازی و ملی باید محرومیت اصفهان را نشان دهند تا همگان بدانند این استان ظلمی نکرده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقاتی که در خوزستان افتاد گفت: این آتش اگر در اصفهان شعله‌ور شود کل کشور را در بر می‌گیرد. اصفهانی‌ها ملی فکر می‌کنند و ضریب تحمل بالایی دارند.

بانکی‌پور درباره موضوع مهاجرت از شهرهای اطراف به اصفهان خاطرنشان کرد: چرا باید مکان‌هایی مانند حصه و زینبیه جاذبه و شرایطی داشته باشد که از کشورهای دیگر به آن مهاجرت شود. در دوره‌های قبل، شهرداری برخی از مناطق اصفهان را از فرش به عرش رساند و این اتفاق برای مناطق دیگر هم باید بیفتد تا حاشیه نشینی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: از وزرا دعوت به عمل آمده و از آنها درخواست کردیم که اداره کل میراث فرهنگی اصفهان باید اداره کل ویژه باشد. در مورد موضوع گردشگری اگر دور تا دور اصفهان را ببندیم و فقط روی آن کار کنیم، خودکفا خواهیم شد.

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به روند انتخاب استاندار تاکید کرد: ما حق دخالت نداریم و فقط جایگاه مشورتی داریم؛ وزیر کشور نیز تاکنون دو بار مستقیم و سه بار غیرمستقیم از ما درخواست مشورت کرده است. متأسفانه رفتارهایی از سوی پدرخوانده‌های اصفهان می‌شود که صحیح نیست.

بانکی‌پور تاکید کرد: آنچه که اجماع نمایندگان و علمای اصفهان به آن معتقد هستند، جامعیت بین جبهه انقلابیون است؛ نباید انحصاری برخورد شود. باید چهره‌ای قوی در حد وزارت که به تعامل با دولت شناخته شده را انتخاب کرد که بتواند حق اصفهان را مطالبه و با قدرت برخورد کند. پنج گزینه مشورتی برای استانداری اصفهان توسط مجمع مطرح شده تا دست وزیر کشور برای انتخاب باز باشد.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان از نظر کالبدی بسیار خوب کار شده، اما از نظر فرهنگی و نرم افزاری دچار فقر هستیم. نیرویی با اندیشه جدید مانند شهردار فعلی می‌تواند فرهنگ شهر را رشد دهد. هزینه‌های فرهنگی به مراتب کمتر از هزینه‌های کالبدی بوده و پیچیدگی‌های بیشتری دارد. حتی مشکلات آب و معیشت هم ریشه فرهنگ دارد و به این ترتیب در شورا نگاه حاشیه‌ای و لوکس به فرهنگ باید تبدیل به نگاه متنی شود.

کد خبر 523233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.