طغیانی: از شهر فروشی و تراکم فروشی پرهیز شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شهرداری را باید از طرق دیگری تأمین کرد و از شهر فروشی و تراکم فروشی پرهیز شود؛ البته این موضوع بحث‌های فنی خود را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی امروز -۲۸ شهریورماه- با حضور در صحن علنی دهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حضور نمایندگان شایسته و تجربیات گران سنگ آن‌ها شورای جدید را متمایز از دوره‌های قبل می‌کند.

وی افزود: همدلی باعث موفقیت مجموعه شورا شده و از هر طرف که نگاه شود ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای بین افراد آن دیده می‌شود که هر کدام در حد یک شهردار هستند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع اختصاص بودجه به پروژه‌های شهری گفت: چندی قبل دیوان محاسبات گزارشی از وضعیت چهار ماهه بودجه ۱۴۰۰ ارائه کرد که طبق آن درآمدهای مالیاتی ۸۲ درصد، سایر درآمدها ۶۵ درصد، فروش نفت ۹.۵ درصد و فروش اموال ۲.۳ درصد و فروش طرح‌ها ۰.۳ درصد بوده است.

طغیانی تصریح کرد: دانستن وضعیت موجود می‌تواند در تعیین استراتژی‌های پیش رو کمک کننده باشد. متغیرها تعیین کننده عملکرد ما هستند و اگر دولت قول تأمین یک میلیون مسکن می‌دهد، باید حواسمان به این عدد و رقم‌ها باشد. بودجه شهرداری را باید از طرق دیگری تأمین کرد و از شهر فروشی و تراکم فروشی پرهیز شود؛ البته این موضوع بحث‌های فنی خود را دارد.

وی با بیان اینکه برداشتن گام‌های بزرگ نشدنی نیست، اما سخت است گفت: به تغییر پارادایمی چه در اداره و تأمین منابع شهرداری و چه در اداره و تأمین منابع لازم برای توسعه کشور نیاز داریم. شورای شهر اصفهان نباید سرگرم جزئیات شود، اما بی توجه به آن هم نباشند تا نه اتلاف وقت شود و نه هزینه‌زا باشد. چشم بر هم بزنیم فرصت‌ها طی می‌شوند و وقتمان هدر می‌رود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع آب اصفهان پیچیده شده و جوانب مختلفی هم دارد. طی یکسال گذشته در مجلس تقسیم کار کردیم و به گونه‌ای علم را به دست علمدار و یکی دو نماینده دادیم، اما به این نتیجه رسیدیم که با وجود گرفتاری‌های زیاد نمایندگان در سایر حوزه‌ها، این امر محقق نمی‌شود.

طغیانی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر و با استقرار دولت جدید به فهرست اقدام عملیاتی در خصوص آب دست پیدا کردیم و با زمانبندی آن به برنامه اقدام خواهیم رسید. مشارکت ذی‌نفعان و شفافیت مهمترین موضوع در بحث زاینده رودی است که همه از آن استفاده می‌کنند و همه هم ناراضی هستند و این نشان دهنده عدم شفافیت و هنر مدیریتی در وزارت نیرو است.

وی تصریح کرد: ساده‌ترین روش، برآورد میزان برداشت از آب رودخانه است. کل فضای سبز پنج هزار و ۵۰۰ هکتار بوده و تنها ذوب آهن ۱۷ هزار هکتار فضای سبز دارد. توسعه باغات بالا دست که بخش اعظمی از آب زاینده رود را مصرف می‌کند، هیچ مصوبه‌ای در مجلس نداشته است.

نماینده اصفهان در مجلس افزود: ایجاد سامانه شفافیت، تثبیت مالکیت حقوق بهره برداری، ایجاد ساز و کار بازدارنده از تخلف، اصلاح آب بها، ممنوعیت استقرار جمعیت در بالادست و فلات مرکزی، مدیریت کیفیت آب و مدیریت مصرف آب از راهکارهای حل بحران بوده، اما اشتباه آنجا است که ما تنها به تأمین آب که یکی از اقدامات لازم است پرداخته‌ایم.

طغیانی خاطرنشان کرد: با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. روزهای ناسالم هوای اصفهان چند برابر تهران است. حفظ میراث تاریخی اصفهان اولویت‌های توسعه گردشگری دانش بنیان بوده و مهاجرت نخبگان به اصفهان اگرچه مفید خواهد بود، اما مهاجرت انبوه کارگری به نفع اصفهان نیست. اصفهان مشکلات سخت افزاری زیادی دارد، اما مشکلات نرم افزاری بسیار مهم‌تر است.

کد خبر 523230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.