روند تحقق بودجه شهرداری در سال ١٤٠٠ کارشناسی است

معاون اداری مالی شهرداری بهارستان گفت: روند تحقق بودجه شهرداری در سال های ۹۸ و ۹۹ به شکل بسیار مناسب و کارشناسی شده انجام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری بهارستان محمود حیدری در این باره اظهار کرد: روند تحقق بودجه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به شکل بسیار مناسب و کارشناسی شده انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بودجه شهرداری بیش از ۶۲ میلیارد بود، اظهار کرد: با همکاری و تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری و همراهی شهروندان موفق شدیم بیش از ۶۴ میلیارد تومان معادل ۱۰۳ درصد بودجه پیش‌بینی شده را محقق کنیم و در سال ۹۹ که بودجه ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود به عدد بسیار مناسب ۱۱۰ میلیارد رسیدیم که معادل ۱۱۳ درصد بودجه سال ۹۹ شهرداری بهارستان بود.

وی ادامه داد: تا دهم شهریور ماه ۱۴۰۰ بدون فروش املاک و اجرای ماده ۱۰۱ ،۳۳ درصد از بودجه به صورت نقدی محقق شده که طی سنوات گذشته بیش از ۷۰ درصد از بودجه در نیمه پایانی سال محقق می شده که با استناد به این مطالب می‌توان اشاره کرد که شهرداری بهارستان نه‌تنها در زمینه تأمین بودجه در شش ماهه اول از برنامه خود عقب نبوده بلکه این بودجه به صورت کامل محقق شده است.

معاون اداری مالی شهرداری بهارستان اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با همکاری شهروندان بتوانیم همچون دوسال گذشته در تحقق بودجه و خدمت رسانی موفق باشیم.

وی با اشاره به منابع اصلی درآمدی شهرداری تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری‌ها عوارض صدور پروانه ساختمانی است که در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به نسبت مدت مشابه سال ۹۹، ۲/۶( دو و شش دهم) درصد افزایش داشته و در همین مدت به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ شاهد افزایش چشمگیر ۱۴۹ درصدی بوده‌ایم.

حیدری اضافه کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی دیگر از مواردی است که در ذهن مردم به عنوان یکی از اصلی ترین منابع درآمدی شهرداری در نظر گرفته می‌شود که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد. درآمد حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، ۲۱ درصد کاهش داشته و از رقم ۳۵ میلیارد ریال به رقم ۲۸ میلیارد ریال رسیده که تنها حدود شش درصد از بودجه محقق شده سال جاری را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 523213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.