مناسب سازی ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو در تهران

شهردار تهران درباره مناسب سازی معابر تهران گفت: در تهران ۱۲هزار کیلومتر پیاده رو باید مناسب سازی شود، این در حالی است که هشت هزار کیلومتر معابر تهران پیاده رو ندارد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه تقدیر از مدال‌آوران پارالمپیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قهرمانان کشورمان درد دل‌هایی داشتند، شهردار تهران چقدر می‌تواند پاسخگوی این درد دل‌ها باشد؟ اظهار کرد: ما با همه وجود در خدمت عزیزان قهرمان هستیم و افتخار می‌کنیم که به گرامی داشت غیرت، بزرگی و عظمت آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: دغدغه‌ها و خواسته‌های این عزیزان فراتر از موضوعات شخصی خودشان بود. مناسب سازی شهر، ایجاد زمینه تلاش و فعالیت معلولان و جانبازان و ایجاد تسهیلات برای آنها و… موضوعاتی بود که توسط عزیزان ورزشکار مطرح شد که امیدواریم با تمام وجود نوکری آنها را بکنیم و آنچه در شأن این بزرگواران هست را فراهم کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه قولی برای مناسب سازی شهر برای تردد آسان‌تر معلولان می‌دهید؟ تصریح کرد: ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو داریم که باید مناسب سازی شود؛ هشت هزار کیلومتر معابری در تهران داریم که پیاده رو ندارد و بالطبع باید توجه مضاعفی نسبت به این هشت هزار کیلومتر صورت گیرد. این موضوع جز کلان پروژه‌هایی است که در شهر دنبال خواهیم کرد و امیدواریم ثمره آن را شهروندان ببینند.

وی افزود: رویکرد جدیدی در شهرداری تهران حاکم است و یکی از ویژگی‌های این رویکرد میدان داری مردم در عرصه‌های شهر بر مدار نخبگان است.

زاکانی خاطرنشان کرد: چون موضوع ورزش یکی از وجوه بارز ایجاد نشاط، تندرستی و زمینه ورزش قهرمانی و اعتلای ایران اسلامی است به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌کنیم که در محلات ظرفیت‌هایی را مهیا کنیم که بر محور نخبگان و اسطوره‌های ورزشی باشد و بتوانیم شبکه جدیدی را در شهر ایجاد کنیم که در این مدار هم اصالت و اصلیت با مردم است و هم نخبگان محور این تغییر و تحول خواهند بود و کار به دست آنها ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران گفت: هر وعده‌ای بخواهیم بدهیم یک قطره از دریای کاری که نیاز هست صورت بگیرد را می‌توانیم به لطف خدا انجام بدهیم. اما وقتی ملت به میدان بیایند، کارهای زیادی انجام می‌دهند و وقتی بر مدار اندیشه و فکر، نخبگی و پیشتازی قهرمانان باشد جهت و مسیر آن مایه افتخار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 523208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.