فاز اول پروژه رودپارک آماده بهره برداری است

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر عملیات عمرانی بخش فاز نخست رودپارک به پایان رسیده و دو دریاچه جدید این پروژه آبگیری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول پروژه رود پارک به مساحت ۳۸ هکتار از بوستان چهل بازه تا پل ستاری مهرماه ۹۹ آغاز شد و فاز دوم پروژه رود پارک نیز به وسعت ۴۲ هکتار از پل پرتوی تا پل نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه در فاز اول ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است‌، افزود: «رودپارک» دارای ۲۴ هزار مترمربع پارکینگ و ۲۰ هکتار فضای سبز خواهد بود که با بهره برداری از آن در مجموع سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ از ۹.۲ به ۱۲ متر افزایش خواهد یافت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: فاز اول پروژه رود پارک و بخش پارک چهل بازه تا دندان پزشکان و از دندان پزشکان تا پل ستاری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرای بتن مسلح دریاچه‌ها و مسیر رودخانه به پایان رسیده و مسیرهای پیاده و دیواره سنگی بخش اول نیز انجام شده است، ادامه داد: همچنین خاک ریزی پهنه‌های فضای سبز، زیرسازی و آسفالت پارکینگ شماره یک و کف سازی پارکینگ شماره دو و زمین‌های بازی نیز به اتمام رسیده است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث دو دریاچه فاز اول به صورت کامل پایان یافته است، آبگیری دریاچه‌ها نیز از دو هفته پیش آغاز شده است؛ همچنین در بحث تأمین تجهیزات نیز پایه چراغ‌های مورد نیاز به همراه تجهیزات اتاق‌های پمپاژ خریداری، نصب و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش دوم حد فاصل دندان پزشکان تا پل ستاری نیز، خاکبرداری ادامه دارد و مسیرهای پیاده و باغ ایرانی در مرحله اجرای عملیات کف سازی قرار دارد، افزود: در مجموع اکنون عملیات اجرایی پروژه رود پارک در بخش اول فاز یک به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

کد خبر 523192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.