کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: با خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر قم به زیر دو سال کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری اظهار کرد: برای افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی نیازمند ارائه خدمات مناسب و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

وی تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی را ۲۵۰ دستگاه اتوبوس اعلام کرد و افزود: با ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید در هفته گذشته و برنامه بازسازی اتوبوس‌ها که از سال گذشته آغاز شده، عمر ناوگان اتوبوسرانی به عدد قابل قبولی رسیده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر کمتر از دو سال است، تصریح کرد: در سال گذشته دو قرارداد اورهال اتوبوس‌ها با دو شرکت پیشرو اصفهان و شرکت مارال انجام شد که طی این دو قرارداد ۹۵ دستگاه اتوبوس اورهال و بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اتوبوس‌های بازسازی شده، گفت: در حال حاضر شرکت پیشرو اصفهان ۳۰ دستگاه اتوبوس را به قم تحویل داده که ۲۰ دستگاه آن وارد مدار شده و ۱۰ دستگاه آن به‌زودی وارد مدار شده و تا پایان سال نیز ۲۶ دستگاه دیگر به شهرداری قم تحویل داده می‌شود.

نیک ادامه داد: شرکت مارال نیز ۳۹ دستگاه خود را به شهرداری قم تحویل داده و در حال حاضر در مراحل پایانی نوسازی است و با توجه به نیاز شهر و بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل به‌مرور زمان وارد مدار خواهد شد.

کد خبر 523189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.