کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت استان اصفهان افتتاح می‌شود

رئیس فرهنگسرای پایداری گفت: نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به همت فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سوم مهر ماه سال جاری در محل فرهنگسرای پایداری افتتاح می‌شود.

سعید صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از سال‌ها نیازسنجی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شناساندن شهدای شهر به قشر جدید و نوجوانان و جوانان و بررسی‌های به عمل آمده هر روز کمبود مکان و محلی برای گردهمایی پژوهش گران و نویسندگان و علاقمندان به مقوله دفاع مقدس و شهدا آشکار و آشکارتر شد.

وی ادامه داد: فرهنگسرای پایداری در همین راستا با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت را با ۴۳ هزار عنوان‌کتاب در قلب معنوی شهر اصفهان یعنی تخت فولاد در جوار شهدای گلستان شهدا افتتاح می‌کند.

رئیس فرهنگسرای پایداری تصریح کرد: در این کتابخانه کلیه آثار منتشر شده در حوزه ایثار و شهادت موجود است که در طرح جامع کتابخانه های شهرداری قرار می‌گیرد که با عضویت هر شخص در طرح جامع در یکی از کتابخانه های شهرداری اصفهان می‌توانید از خدمات همه کتابخانه های شهرداری اصفهان استفاده کنید.

وی با بیان اینکه این کتابخانه مجهز به سالن مطالعه ویژه اعضا بوده و عضویت برای عموم شهروندان آزاد است، گفت: ایجاد اتاق فکر نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس و اجرای طرح نذر کتاب از برنامه‌های آتی این کتابخانه تخصصی است.

به گزارش ایمنا، مراسم افتتاحیه این کتابخانه سوم مهر ماه ساعت ۱۵ با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، مسئولین استانی شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 523181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.